Direktlänk till inlägg 18 april 2012

The Caller

Av theotherside - 18 april 2012 02:15

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om The Caller, för jag kan inte riktigt bestämma mig för om den egentligen är bra eller om den är sisådär och tämligen medioker... I filmen finns ingenting som man inte har sett tidigare, och det mesta känns välbekant och till viss del ganska tryggt, för här finns inga större överraskningar att vänta. Så, jag tror att jag säger att den här filmen är helt okej men att man förmodligen bara kommer att se den en gång och kanske en gång till när man har hunnit glömma bort den, vilket förmodligen går ganska snabbt. En direkt på dvd-film, som saknar det där lilla extra som hade kunnat göra den minnesvärd. 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Jag har lite svårt för huvudpersonen Mary, spelad av en fullkomligt söta och näpna Rachelle Lefevre som inte direkt gör dåligt ifrån sig men som är sådär härligt äppelkindad- söt att man nästan börjar leta efter diabetesmedicinen för att man inte ska drabbas av en söt-attack. Vi har sett flera gånger söta, väna tjejer som har en hemsk man efter sig, ingenting nytt under solen här inte, och att hon dessutom konstaterar att män förändras aldrig gör mig lite sur, för visst kan vi också förändras. Bara för att Mary har en dålig erfarenhet behöver hon inte dra oss allesammans över en och samma kamm, som så ofta förekommer, tyvärr både i verkligheten som i fiktionen. 



   




Jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag inte riktigt tycker om filmen, men känslan av att den här framför allt har en kvinnlig publik i åtanke kan aldrig riktigt lämna mig. The Caller känns som en helgjuten chick-flick-skräck, sådär lagom småläskig ibland samtidigt som det aldrig blir skrämmande eller blodigt eller någonting alls. Nae, det här är helt enkelt inte läskigt, förutom för dem som tycker att Twilight är sådär lagom småspännande och lite, lite läskigt ibland. Vi som har lite mer nerver får inte vårt lystmäte mättat av den här filmen. Så, jag rekommenderar den här filmen till mina tjejkompisar hellre än att säga att den var något för oss andra, tyvärr.







   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards