Alla inlägg den 17 april 2012

Av theotherside - 17 april 2012 13:10

Ja, den här nyare trailern till The amazing Spider-Man visar upp en betydligt mer tilltalande bild av filmen, och det är nästan så jag blir lite mer sugen på att se den nu. Men bara lite, för jag har fortfarande väldigt svårt för att acceptera de "nya" skådisarna som gestaltar Peter Parker och Mary Jane, och framför allt Mary Jane verkar betydligt vekare och med mindre skinn på näsan än vad Kirsten Dunst hade. Men det kanske bara är inbillning, svaret får man ju senare på hur det verkligen ligger till. I den här trailern får man i alla fall se lite mer av "ödlan" och lite häftiga effekter, men för min del kvarstår frågan varför man ska se den här överhuvudtaget, då de andra Spider-Man-filmerna ligger så nära inpå i tiden. Det känns helt onödigt att börja om igen, även om den här filmen fokuserar på en annan story om Spindelmannen. 



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-ExltdSqW_4












 

Av theotherside - 17 april 2012 02:45

Ja, jag förstår inte hur man har fått med en så välkänd skådespelare som Peter Stormare i den här, men jag kan börja med att varna att om man faller för Stormares namn på filmpostern ( vilket jag gjorde) så får man inte valuta för detta- herr Stormare är med blygsamt lite och den roll han har här som någon underlig psykolog/utredare är skrattretande dåligt, ja jag föredrar nog att se honom spela halvfull rysk gangster framför detta. I övrigt påminner filmen mer om en examensfilm på någon filmhögskola än något som är seriöst gjort! Om Norge hade gjort denna hade jag kunnat ge min högra hand för att de hade åstadkommit någonting bättre än detta...






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Det jag stör mig mest på, förutom skådespeleriet som är sämre än c-skådespeleri och ligger närmast ö-klass, så är det "gothtjejen" Sandra... Ingenting ont om henne som människa, men någon bra skådis är hon inte och hon övertygar inte det minsta i rollen som tuff gothbrud. Och jag har ingen jävla aning om varför hon envisas med att vara tillsammans med värsta sortens "svensson"-kille när hon helt klart skulle passa tillsammans med den gothkille som smyger omkring lite i utkanten. Är hon tillsammans med Stiff för att han råkar gillar lite övernaturligheter, och har ett intresse för svenska väsen som vätter och marar? Nehej, inte det för mot slutet spyr hon galla över hur gammal han är och att han fortfarande tror på övernaturliga väsen från den svenska myllan. Vad förde dem samman från början? Är det kanske bara för att han är så mesig och pussywhipped så det är enbart bekvämt att stanna kvar hos honom? Deras relation är ungefär lika het som det är i Kiruna vid nyår/januari-skiftet, och det är inte trovärdigt för tre öre ens. I och för sig bryr man sig ingenting om karaktärerna, helt enkelt för att inte en enda av dem är trovärdiga. När barnet Lilan blir tagen av maran ( eller hur det nu ligger till med den saken) så verkar huvudpersonen Krister inte direkt överväldigad av sorg. Far-och dotter-bråket hit och dit är väl meningen att skapa djup mellan karaktärerna men blir inte alls trovärdigt eller engagerande, utan tjatigt, tråkigt och jävligt irriterande tillslut. 



 




Ett plus får filmen för ljudeffekterna; det hörs väldigt tydligt och väl när karaktärerna dricker kaffe, sörplandet och sväljandet hörs extremt bra! Bra gjort där, alltså. I övrigt är det inget vidare alls, och The grudge-vitsminkade spöken är passe i övriga världen men funkar tydligen fortfarande utmärkt i svensk film, senast vi fick se dessa vitmålade ansikten var i Psalm 21 och även här får vi se en glimt av marans vita ansikte alldeles innan eftertexterna börjar rulla. Suck.


Nej, den här filmen var en enda lång mara att lyckas ta sig igenom, och flera gånger funderade man på att stänga av eländet. Att Stormare är med här måste bero på att han hade en stund över eller att han genomförde en väntjänst till någon, för annars förstår jag inte alls varför han medverkade. Se den här på egen risk, men se hellre vilken film som helst från Norge de senaste åren för de har i alla fall begripit hur man gör sevärda filmer på liten budget...






    

Av theotherside - 17 april 2012 01:17

Ja,knappt har The three stooges fått premiär förrän katolska kyrkan tydligen har blivit upprörd över en scen ( från trailern då förmodligen) där en lättklädd nunna kommer upp ur vattnet. Ingenting att uppröras över för gemene man och kvinna direkt, men kan man inte tänka sig som så att det är ju bra om man på det här sättet lyckas skapa ett intresse för kyrkan och kanske specifikt nunnor på det här sättet?! Nej kanske inte men det som upprör mig mest är att sådant här väcker upprörda känslor minsann, men filmer som innehåller våld och skottlossningar verkar inte uppröra någon? Men usch och fy för lite naken hud, då är det djävulen himself som är och härjar... För övrigt blir jag inte ett dugg mer intresserad av att se den här filmen på grund av detta ty jag tycker att den verkar vara riktigt tråkig. Jag ser ingen anledning till varför man ska bli sugen på att se det här. Nej den här filmen passerar under min radar. 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article14681720.ab









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards