Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Nu jävlar ska jag se filmen!

Av theotherside - 13 mars 2011 15:47

Ja, nu är det verkligen hög tid att se den mest omtalade filmen på väldigt länge. Jag misstänker att jag inte kommer att tycka om Män som hatar kvinnor lika mycket som alla andra gör, mest på grund av att jag verkligen inte tycker om svensk film. Men nu när SVT visar filmen ikväll 21.00 så ska jag ta mig en titt, och se vad all uppståndelse handlar om. Min förhandstippning är i alla fall att den amerikanska remaken kommer att slå den svenska versionen på alla områden- Salander, resurser, regi och ja, i allt annat också. Men det är tråkigt att konstatera att Hollywood lider av sådan brist på idéer att de till och med måste göra remakes på svenska filmer... Ett tecken i tiden så gott som något annat, men tråkigt är det likafullt att det tycks vara slut på originella idéer överallt. Man kan bara hoppas på att något land sticker ut näsan snart och kommer med något nytt, eller är den tiden kanske för alltid förbi? Nej, nu ska man inte vara alltför dyster utan hoppas på att remake-och reboot-tåget snart spårar ur ordentligt, såpass mycket att biopubliken säger ifrån och vägrar gå och se remakes på biografen. För varför ska man betala sina surt förvärvade pengar på en film som man ju ändå har sett en gång tidigare ( undantaget är väl den unga biopubliken som kanske inte har sett originalet, men alla vi andra som är lite äldre bör inte fortsätta att uppmuntra Hollywood att fortsätta med remakes). 






  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - Onsdag 1 maj 14:25

Det är förträffligt när teknik fungerar men lite nindre roligt när det inte fungerar samtidigt kan man förstås också resonera att en blogg inte är det som är allra viktigaste, när allt kommer till kritan! Men roligt i alla fall att se att ens konto f...

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards