Alla inlägg under juli 2013

Av theotherside - 17 juli 2013 21:52

Hmmm njae, trailern övertygar mig inte direkt till hundra procent även om Harold's Going Stiff ser ganska smårolig ut som bäst, men jag tror inte jag blir överförtjust i den här filmen direkt. Kanske man ändå vågar hoppas på att få bli lite positivt överraskad men jag håller förväntningarna nere, i avvaktan tills man har sett det här... 





Av theotherside - 16 juli 2013 21:48

Förbaske mig och slå mig baklänges med en vattenballong, men den här filmen ser faktiskt riktigt sevärd ut och verkar inte heller vara något för dem som lider av klaustrofobi... Indie horror presenter sig filmen som och som sådan ser den mer än godkänd ut. Crawl Bitch Crawl är definitivt något jag håller ögonen öppna för från och med nu!








Av theotherside - 14 juli 2013 06:30

Ja, vad ska man säga egentligen? Inte nog med att skandalomsusade Lindsay Lohan agerar mot en av de kanske mest kända manliga posskådisarna av dagens datum, men The Canyons har inte dåliga snubbar bakom kameran heller, eller vad ska man säga om han som skrev Taxi Driver och författaren till American Psycho? Det här kan verkligen bli antingen fågel eller fisk och trailern ger inte alltför mycket information om vad man kan förvänta sig mer än att det förmodligen handlar om lite samhällskritik. Är verkligen Lohan mogen nog för den här uppgiften, och hur bra kommer James Deen vara i en "vanlig" film? Förhoppningsvis får vi svaren vi vill ha (?) i augusti...






Av theotherside - 14 juli 2013 05:00

Wow, vad är det som händer? Det här är kanske den tredje "sexig" thriller på kort tid som lanserats, och om man jämför med hur det har sett ut tidigare så är det ju någon form av rekord. Och den här filmen ser dessutom helt klart sevärd ut, även om jag misstänker att den är lite... "girlmovie" över den. Men det här är nog ändå kanske värt att hålla ett getöga efter, åtminstone när det gäller de explicita scenerna?!









Av theotherside - 14 juli 2013 04:15

Att det är lite mer tuttar i "red band"-trailern jämfört med den trailer som anlände för någon dag sedan gör knappast själva filmen bättre eller sämre, men lite känns det som att det här är en Scary Movie-film med en häftigare titel. Hoppas jag har fel, men att döma av trailern ska man i alla fall inte förvänta sig storartad, sofistikerad humor... 








Av theotherside - 14 juli 2013 03:11

Det enda som egentligen är riktigt skrämmande med den här filmen är det faktum att det tar bara några minuter innan tjejen i familjen inser att det finns ett spöke i huset som familjen precis har flyttat till, och det går så jäkla snabbt att jag undrar om det inte är någon form av världsrekord. Ungefär fem till sex minuter ( familjen hinner knappt flytta in ens en gång) så talas det om "vi är inte ensamma här" och om spöken. Man tar sig för pannan och häpnar, men tyvärr slutar det inte med det utan hela filmen känns aningen amatörmässig och har alldeles för bråttom och framför allt- all av den lilla trovärdighet filmen hade för att den skulle vara baserade på verkliga händelser försvinner helt och hållet i slutet. 






                                                      LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 

 

 


Det finns inte mycket att hurra över vad gäller skådespeleriet från de inblandade. Det pendlar stadigt mellan ganska dåligt och jävligt dåligt och man kan börja misstänka att ingen av dem har någon skådespelarutbildning i bagaget. Men en hel del av filmens taffliga uppbyggnad och struktur får man skylla på regissören Pat Holden, som före den här, inte har gjort speciellt mycket väsen av sig och When the lights went out är snubbens första skräckfilm och det är ju knappast troligt att det ger särskilt mycket hopp om att just Holden ska lyckas med konststycket att gjuta liv i skräckgenrens kanske mest tröttsamma kliché- det hemsökta huset. Naturligtvis försöker man krydda detta med att berättelsen baseras på verkliga händelser, men det greppet har också använts lite för många gånger för att det ska ge någon form av trovärdighet fortfarande. Det här är bara tröttsam upprapning av uttjatade klichéer, dessutom inte ens med ett uns av nytänkande eller skickligt utförande och man tröttnar faktiskt ganska snabbt...




 

Heliga makaroner, har vi inte sett det här förrut?

       

Det här känns verkligen väldigt bekant...


     




Och som sagt, slutet är fruktansvärt. Den lilla trovärdighet man ändå har haft fram till dess försvinner helt och hållet. Det är som att regissören har upptäckt att man inte har spenderat upp den budget man blivit tilldelad och utbrister " Heeeeyy, vi har stålar över, låt oss slösa upp dem i digitala,trista effekter lagom mot slutet". Det är som att bli förflyttad abrupt till ett Twilight-universum, för där hade en sådan slutscen passat alldeles utmärkt. Känslan man lämnar filmen med är att det här ska man aldrig någonsin se om igen, och man fnyser åt alltsammans. When the lights went out fungerar utmärkt som skolexempel på filmutbildningar över hur man absolut inte ska göra en skräckfilm! 





 


Av theotherside - 10 juli 2013 22:24

Det här är inte alls min genre och jag känner mig inte speciellt peppad inför filmen direkt, och mitt svala intresse dog ganska tvärt när en drake fanns med redan under de inledande scenerna i trailern. Särskilt "episk" känns aldrig Seventh Son heller, och det är förmodligen tanken att den ska göra så att en ny serie filmer kan ta vid där Potter och Bilbo slutar. Vad som ändå talar för att jag kanske tar mig en titt på det här så småningom är skådespelarna, och utmärkande här är framför allt favoriterna Jeff Bridges, Djimon Hounsou och Julianne Moore. Sedan får man väl se hur svenskan  Alicia Vikander klarar sig i en sådan här dyr produktion, men hon har väl inte direkt skämt bort mig genom att vara lysande i de svenska filmer jag (råkat) se henne i... 

 









Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards