Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Fantastiska fyran returns

Av theotherside - 17 april 2013 21:57

Det känns inte alls fantasilöst om den nya filmen med det fantastiska gänget kort och gott kommer att heta "Fantastic four reborn"... För övrigt tycker jag att man var lite för snabba med att dra i handbromsen med de två filmer som gjordes för några år sedan, och jag tyckte att man hade börjat komma igång på allvar med den andra filmen men tydligen sålde det ju inte tillräckligt bra så då var det slut med det. Liket efter de gamla filmerna har knappt hunnit stelna innan det började snackas om en nystart och nu är det tydligen nära att så blir fallet trots att en hel del förarbete inte har blivit gjort ännu. 


En önskan jag hade tidigare var en mörkare ton till Fantastiska fyran, men jag är inte säker på att det är något jag önskar längre. Helt enkelt mest för att varenda jäkla superhjältefilm ska vara som Batman begins numera- mörk, allvarlig, vuxen. Det har blivit som ungdomens källa för alla återupptagna seriehjältar/innor, allt ska vara mörkt och seriöst och låtsas om att filmen egentligen inte handlar om något overkligt eller om en verklighetsflykt utan att hjältarna minsann finns i vår värld, visserligen kanske lite maskerad men man kan ändå känna igen sig. Detta är jag riktigt trött på nu. 

Så därför tycker jag att just den här filmatiseringen kan fortsätta på ett mer lekfullt, lättsamt sätt istället. Då skulle fantastiska fyran skilja sig ur mängden med superhjältefilmer som sköljer över oss, i alla fall lite. Och just den här blandingen mellan allvar och humor tycker jag de två gamla filmerna lyckades hyggligt med åtminstone. 


Men vi får se åt vilket håll vinden blåser för det här projektet, men nämner någon att det här blir en "mörkare och hårdare film" så säger jag i alla fall nej tack till rebooten.



http://www.moviezine.se/artikel/13041-nya-fantastic-four-filmar-i-sommar








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards