Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Turinsvepningen bara bluff eller nya bevis som bevisar att man inte vet något

Av theotherside - 29 mars 2013 02:35

Jahapp, precis när påskfirandet kan börja på allvar börjar man gaffla och tjafsa om Turinsvepningen igen och den här gången kommer man med uppgifter om att Turinsvepningen visst är från den tid då Jesus gick omkring och pladdrade om ditt och datt och att börja försöka sätta sig in i alla turer omkring den här svepningen är inte så enkelt. Som ett brev på posten kommer dessutom en ny bok som tydligen har nya avslöjanden att förtälja om den här svepningen. Men den stora frågan kvarstår- hur fan kan man egentligen veta att det är just Jesus som "bilden" föreställer? Eller baseras det inte på bilder som har gjorts efter Jesus död? Jag tycker i alla fall att bilden i svepningen påminner en hel del om de uppfattningar som vi- efteråt- har skapat om Jesus.

Och hur det man att det är "rätt" svepning? Det fanns garanterat en jäkla massa skäggia män på den här tiden som sveptes in efter att de hade gått bort, men just Turinsvepningen är Jesus? Vad baserar man detta på?


Men jag struntar i Bibeln och Jesus och väljer att tro på The force, en kraft som jag faktiskt har sett finns i hela sex Star Wars-filmer. Jag befinner mig bara på padawan-nivå för tillfället men hoppas att snart ha avancerat till master, om jag inte blir förförd av den mörka sidan av kraften innan dess förstås. Vad då? Bibeln är ju likadan som Star Wars och skrevs av några snubbar med livlig fantasi och som gillade actionfyllda stories, precis som fallet är med Star Wars. Jag är övertygad om att vi snart kommer finna våran Jesus, Anakin, som kommer att bringa balans till The force. 






http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16509187.ab









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards