Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Dåligt med sommaröppna ungdomsmottagningar

Av theotherside - 9 juli 2012 14:40

Den roligaste omskrivningen i artikeln var förmodligen denna: " Under sommaren har ungdomar mer tid att hitta på saker". Ja, vad det handlar om för saker kanske de flesta kan lista ut utan att ödsla för mycket tankeverksamhet i sommarhettan, men det låter i och för sig inget vidare att det ligger dåligt till med öppna ungdomsmottagningar vid den här tiden på året, då det som sagt är något av en högsäsong då ungdomar som sagt var har mer tid på sig att hitta på saker. Allra bäst vore kanske om man höll öppet mer i de stora städerna, men mången rör sig utåt till landet och stugan och var hittar man en tillgänglig mottagning då? Ja, man får nog räkna med att åtminstone de mindre ungdomsmottagningarna helt enkelt inte kan hålla öppet året runt, men kanske skulle de prioritera annorlunda? T.ex anställa en extra person som kan hoppa in när sommaren anländer? Nåja har lite svårt för att ta det här som ett stort problem när det inte drabbar mig personligen på något sätt, men man tänker ju framför allt på dem som är i behov av att få hjälp och då tänker man på det sommarstängda Sverige, som drabbar många på olika sätt. En av de nackdelar som finns med sommaren, dessvärre... 

 

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article15095433.ab













 

 
 
Åman

Åman

22 juli 2012 03:37

Nu måste jag ju bara berätta nå förjävligt. Ungdomsmottagningen här har sommarstängt, och ofta stängt över jullovet också, ibland även påsk tror jag. Annars är den öppen - varannan torsdag mellan 18-20..... :@

http://blandalltmittsvammel.bloggagratis.se

theotherside

24 juli 2012 00:15

Haha ja så är det när man bor "där du bor";) Jullovet kan jag ändå förstå, likaså under påsk men under sommaren borde de ha öppet, i alla fall varannan dag eller liknande för då är ju den tid som "ungdomar behöver ungdomsmottagningen" som mest, om man ska hårddra det;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards