Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Karl Alfred-film närmar sig?

Av theotherside - 26 juni 2012 14:35

Nu kanske det börjar rycka allt närmare för en ny filmatisering av figuren Popeye, och man ska göra som man gjorde med Smurfarna vilket jag tycker är positivt- Popeye passar betydligt bättre i datoranimeringskostym jämfört med i en vanlig spelfilm som den med Robin William som förpestade filmvärlden en gång i tiden ( minns att jag har sett den och att den var dålig, och jag tror inte heller att det blir aktuellt att se om den-någonsin). Men den stora frågan är i alla fall för min del om Karl Alfred fortfarande drar in stålar? Jag menar, vet ungdomarna idag vem den här spenatälskande figuren är? Jag tror inte det, och inte i samma utsträckning som Smurfarna. Så det gäller att dra igång en intensiv kampanj när filmen närmar sig premiären ( å andra sidan, det är ju standard idag så tror inte de misslyckas på den punkten), men TV kan gärna dra sitt strå till stacken och reprisera de gamla härliga tecknade filmerna med figuren för att dra igång en liten Popeye-våg igen...

 

Och apropå Karl Alfreds favoritmat framför alla andra, spenaten, så är det tydligen bevisat att det ger muskler att äta den. Hmm... Nåja, någon större tilltro till Aftonbladets uppgifter har jag ju inte direkt, men läste lite längre ned att lök tydligen är bra därför att den " innehåller massor av antioxidanter som minskar risken för cancer". Sedär ja, då är det ju bara av godo att käka lök och vilken tur det, jag älskar ju lök! 

 

http://www.svd.se/kultur/regissor-klar-till-karl-alfred-film_7303805.svd










 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - Onsdag 1 maj 14:25

Det är förträffligt när teknik fungerar men lite nindre roligt när det inte fungerar samtidigt kan man förstås också resonera att en blogg inte är det som är allra viktigaste, när allt kommer till kritan! Men roligt i alla fall att se att ens konto f...

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards