Alla inlägg den 2 juni 2012

Av theotherside - 2 juni 2012 23:15

Det här ser helt klart ganska skapligt ut men huvudanledningen till att jag är intresserad av den här alls heter Jennifer Lawrence, även om jag hellre vill se The hunger games där hon tydligen briljerar! Annars verkar den här filmen röra sig inom standardramarna för skräck som vänder sig tydligt till en tonårig publik, och då tror jag inte att det kommer att frossas i blod och äckel direkt som förr på den gamla goda Fredagen den trettonde-tiden. Men skapligt sevärt ska väl House at the End of the Street ändå kunna vara, väl...






http://www.youtube.com/watch?v=jTh-XNVKkgI












     

Av theotherside - 2 juni 2012 21:45

Nästintill omöjligt att på förhand försöka googla något om den här filmen för varje gång jag försökte så kom man bara fram till resultat som handlade om Wrath of the Titans, men lyckades i alla fall få reda på så mycket som att den här tydligen skulle påminna lite om Morden vid Wolf Creek. På sätt och vis kan jag hålla med om det, i alla fall tonen och stilen påminner om den förra filmen, men tyvärr snubblar man bort sig ganska tidigt när det ska försöka komma någon förklaring till det som händer och det blir inte heller speciellt spännande, tyvärr.





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!






Det mesta i Wrath hade kunnat vara bättre, men det hade förstås kunnat vara betydligt sämre också. Skådespelarna håller sig hyfsat flytande över b-filmsträskvattnet men inte är det direkt någon som glänser. Inte ens skurkarna- en äldre farbror som är riktigt jävla bra på att skjuta men som i slutet blir riktigt dålig skytt och två unga spolingar som mest ser förvånade ut över att överhuvudtaget få vara med i en film. Hjältarna är inte mycket bättre heller men det som irriterade mig mest var paret, och var de egentligen var på väg? Det hyntas dessutom att snubben har något han ska berätta för sin flickvän, men vad det handlar om lämnas helt oberättat... Regissören till filmen, som inte direkt har några tunga meriter i bakfickan enligt imdb.com, verkar ha en lite för stor förtjusning för att utan sammanhang stanna upp och filma djur (!). I den mest utmärkande scenen- mitt under en pågående biljakt så filmar kameran plötsligt ett spindelnät med en spindel i...? Vad i h-vete, liksom.




     





Och så sedan när allt är ställt på sin spets och allt ska avgöras- ja då får den äldre mannen en hjärtattack! Usch den här filmen har verkligen ett så pass dåligt slut att det måste kvala in på "sämsta slutet i en film"-lista. I överlag är hela filmen en stor besvikelse, och den här kan man lika gärna hoppa över och se på något annat istället för man går verkligen inte miste om ett mästerverk.








    

Av theotherside - 2 juni 2012 02:29

Eftersom jag inte orkade med något annat än hjärndött den här fredagskvällen så fick det bli den här filmen som jag inte har sett på länge, och det kommer att dröja jävligt länge innan jag orkar se den en gång till om det ens blir någon mer gång. Riktigt, riktigt kass är den nämligen och jag kontrollerade på imdb.com och såg att regissören till eländet faktiskt fortfarande får göra film, dock som "writer" bara och Ultraviolet var den sista film han hittills har fått regissera. Lite mer svårsmält var det att se att han som writer faktiskt står bakom bra filmer- såsom Law abiding citizen och Salt, och Kurt Wimmer har fått förtroende att även vara writer till uppföljaren Salt 2. Otroligt, men samtidigt är det fan inte mycket som krävs för att få göra film numera...




   



Om man nu ska försöka hitta en enda positiv sak med filmen, men då får man verkligen anstränga sig, så är det att Milla Jovovich klär i alla de åtsittande latexkläder som hon har på sig under filmens speltid och ibland är det nästan parodiskt överdrivet fokus på hennes bakdel...


Nej nu dröjer det allra minst tio år innan jag ser om den här igen. Så vansinnigt uselt hela soppan är... Man baxnar ju rentav!






    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards