Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Corrado

Av theotherside - 26 juni 2012 01:45

Corrado är kort och gott en riktigt dålig film och hade den kommit under VHS:ens storhetstid hade man möjligen kunnat visa lite mer förstående, men att den ens hade premiär 2009 är minst sagt konstigt- vem i hela fridens namn hade velat se den ens då, när standarden för "vanlig" actionfilm hade hunnits höja flera snäpp redan då? I och för sig misstänker jag att den korta beskrivningen lockar en och annan ( ja, bland annat jag lockades): "A ruthless mafia hit man is transformed when he rescues a woman who takes the fall for one of his hits." Som bäst kunde väl det här vara åtminstone lite idiotisk underhållning men det blev inte underhållande ens för en sekund och alla skådisar verkar höra hemma i något high school-projekt snarare än att betraktas som seriösa skådisar, för varenda en underpresterar något oerhört. 

 

 

LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 

 

Jag hoppas åtminstone på att Cadace Elaine skulle vara lite sevärd i alla fall, men av den tuffing som syns i Tactical forces syns ingenting här eftersom hon hela tiden frågar mördaren Corrado om alla möjliga idiotiska saker ( Vad är ett safe house? Allvarligt, hur kan man inte förstå vad innebörden av orden safe house möjligen kan betyda?) och för att förklara varför hon kommer och räddar mördaren så blir svaret något i stil med att hon är sjuksköterska och hatar våld och död. Ja jösses, det skulle inte förvåna mig om det är en fjortonåring med storslagna författardrömmar som har skrivit filmens dialog. Även mördarens plötsliga "omvandling" och vilja till att förändra sitt liv till något bättre är riktigt löjlig och lättköpt och inte trovärdig alls... 

 

En enda grej kanske Corrado lyckas förmedla- att hämd och våld enbart leder till mer våld och blodutgjutelse, men inte ens det budskapet lyckas man få fram på ett vettigt sätt utan man kan "se" det utan att behöva analysera sönder slutet. Jag ångrar verkligen att jag ens trodde att det här kunde vara hyggligt underhållande, för det är den verkligen inte. Gå inte på den korta beskrivningen av handlingen och om du ser filmen någonstans så gör för guds skull det enda rätta och släng den direkt i närmaste papperskorg. Eller för att vara miljövänlig, i närmaste återvinningsstation så kanske något bra kommer ut från det här... 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards