Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Brooklyn's Finest

Av theotherside - 30 april 2012 02:36

Jag hade mina misstankar när jag bänkade mig framför TV:n och tittade på den här filmen när den visades på fyran igår, och jag tycker ändå att mina misstankar var lite obefogade eftersom Wesley Snipes har en så liten roll. Men på förhand lät det illavarslande med Snipes inblandad, för hur mycket bra har han egentligen varit inblandad i den senaste tiden? Ingenting alls, nämligen. Och Richard Gere har aldrig varit någon av mina favoriter, så det var två saker som gjorde att jag trodde att jag inte skulle tycka om filmen. Jag tycker inte heller om den, trots att Snipes knappt är med och att Gere i alla fall inte ännu en gång spelar hedersknyffeln som charmar prostituerade ( nåja en hora finns med här också) med sitt charmerande leende. 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Det känns som att regissören har försökt spänna över lite för många ämnen och någonstans i mitten glömt bort vad han vill säga med den här filmen. Som bäst är Brooklyn's Finest i alla fall ingen reklamfilm för polisyrket ( vilket den gränslösa översvämningen av svenska polisfilmer ibland känns som) utan skildrar snarare hur tufft det är och att en "död snut" nästan är mer värd än en levande. Den biten av filmen gillar jag, men sedan blir det genast sämre... Snipes karaktärs relation med Tango begriper jag aldrig riktigt- jag förstår inte varför Snipe, som är polis, känner en sådan obrottsligt ansvar för skurken mer än att det antyds i ett replikskifte att Snipe har räddat Tangos liv. 



 




Sedan var det lite snyggt gjort att de tre berättelserna som är igång i filmen träffas mot slutet, och att man sedan i tur och ordning får följa slutet. Fast det blev tyvärr nästan lite komiskt att se hur de här karaktärerna tillslut slutar med att bli dödade. Det kommer inte direkt oväntat om man säger så... Och Geres ingripande för att rädda en försvunnen kvinna kommer lite försent och följs inte heller upp, utan jag sitter mest och undrar varför man tog sådan lång tid på sig att göra den här mannen till något av en hjälte tillslut.


Brooklyn's Finest var okej, varken mer eller mindre. Det hade kunnat bli betydligt mycket bättre, dock... 







    

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards