Direktlänk till inlägg 21 april 2012

Var glad, var mindre sjuk

Av theotherside - 21 april 2012 03:15

Ja, jag tror man har läst sin beskärda del av sådana här nyheter och kontentan brukar alltid vara den att om man är positivt lagd får man en hel del positiva saker med sig i bageget, och senaste rönen säger att om man är positivt lagd så minskar det risken för att drabbas av allehanda problem som stroke och hjärtinfakt med 50 (!!!!) procent. Hujeda mig, vad bra då. Synd att man inte kunde ha blivit en av dem som föddes med den där egenskapen att kunna tänka positivt under alla förutsättningar och att man har blivit mer bitter genom åren. Vad man borde forska om istället är helt enkelt hur man om man inte är en glad lärka året om kan göra för att bli mer positiv, hur ser man bortom hindren istället för att hela tiden upptäcka nya hinder? Man kanske i framtiden kan få en personlig "happy-coach", möjligen? Som kan lära ut till oss dysterkvistar hur man ska göra för att se tillvaron i gladare färger? Kanske något för tv-kanalerna att fundera över, det konceptet kan man väl göra bra tv av?








http://svt.se/2.108068/1.2780377/den_som_ar_glad_blir_mindre_sjuk













 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards