Direktlänk till inlägg 21 april 2012

Contraband

Av theotherside - 21 april 2012 02:30

Jag har inte sett originalet till den här filmen, för den här är en remake på en isländsk film och jag tror inte heller att jag har så stor lust att se den heller, men för att vara en remake så tycker jag att den här får helt klart godkänt och är underhållande medan den pågår och bjuder på en hel del spänning. 







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.








Lite väl klichéfylld tycker jag storyn är genom att Mark Wahlberg tvingas tillbaka  till sin smugglarkarriär på grund av att hans frus bror fuckar upp, den tråden har man ju sett en gång tidigare ( minst) men jag förstår inte riktigt varför Wahlberg lade smugglarkarriären på hyllan eftersom han tydligen är Houidini och är väldigt duktig på det han gjorde, även om jag förstår att han ville leva hederligt då han har fru och två barn. Men Mark Wahlberg gör ingen minnesvärd prestation här och den typ av roll som han presterar här kan han förmodligen spela i sömnen numera. Kate Beckinsale är inte mycket bättre och har väldigt lite att göra, mer än att se orolig ut mest hela tiden och inte så särskilt mycket mer än så. Den enda som jag tycker var riktigt underhållande var gamla favoriten från Spider-Man-filmerna, nämligen J.K Simmons, som ungefär spelar samma roll här fast han råkar vara smugglarfartygets kapten. Synd bara att han inte har någon riktigt rolig scen, det hade faktiskt inte skadat med lite mer humor mitt i allt allvar... 


   


Men när filmen kommer igång på allvar och själva smugglandet ska genomföras så blir det ändock spännande faktiskt, även om det känns som att man inte blir bjuden på så speciellt mycket nytt, utan får se en hyfsat smart plan för att transportera otillåtna saker över världshavet och sedan på ett smart sätt lyckas undgå myndigheterna och tullen. Dessutom är det en enda lång kamp mot klockan samtidigt som Wahlbergs familj på hemmaplan hotas på olika sätt, vilket också förstärker spänningen samtidigt som det hela tiden känns som att man har sett det här tidigare. Det är inte direkt något nytt att skurkarna vill sätta press på hjältens nära och kära, om man säger så...


Slutet tycker jag var nästan på gränsen till för smörigt happy end, allt går så jäkla finemang tillslut... Åtminstone tycker jag att en enda skulle ha dött men icke, här ska det minsann sluta riktigt lyckligt, ungefär som i en Disneyfilm. Tråååkigt, förutsägbart och inte ett dugg överraskande. Men så är ju inte heller Contraband någon film som direkt överraskar någonstans. Helt okej underhållning blir det ändock, men den här har man förmodligen glömt bort hyfsat snabbt... 








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards