Alla inlägg den 9 april 2012

Av theotherside - 9 april 2012 05:45

Ja, säga vad man vill om dubbelmoralens främsta förkämpe USA, men jag ställer mig mest frågan till vilken målgrupp som tv-serien med Jennifer Love Hewitt vänder sig till? Client list verkar vilja locka både en manlig såväl som kvinnlig publik, men av det jag har hört och kollat på om serien, så verkar det vara som så att man har inriktat sig till en kvinnlig publik. Jag vet inte hur man tänkte sig affischen före "förminskningen", men jag tror att man försökte tilltala en manlig publik med den. Men om man tänker vidare- Hewitt spelar en prostituerad kvinna, vilket förmodligen innebär att man visar upp sin kropp så mycket som möjligt för att man ska locka till sig så många potentiella kunder? Den ocensuerade affischen gör ju ungefär det, lockar till sig tittare, "kunder", som kanske inte alls hade tänkt att se på den här serien men som blir lite nyfiken på grund av Hewitts uppvisade behag... Men så tar man alltså bort det? Hur gör man med själva serien då? Om Hewitt är prostituerad i den så torde hon väl stundtals vara antingen naken eller ha på sig sexiga kläder/underkläder? Eller har man censuerat även detta? Det är kanske inte ens Hewitts riktiga bröst som syns i serien?

Hur som helst, dubbelmoralens USA visar upp sig igen, inte för sista gången dessvärre. Om serien hade innehållit massor med blod och pang-pang så hade inte censursaxarna varit framme lika lättvindigt, men när det kommer till något så naturligt som naket, då jävlar... Suck! Och jag blev inte heller mer intresserad av den här serien, sorry! Jag förmodar att det var en av Aftonbladets intentioner med att ens skriva om en sådan här "händelse" som egentligen inte är mycket till händelse. 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article14645067.ab














 

Av theotherside - 9 april 2012 03:45

Hajar som kan simma i sand? Ja, filmen är ungefär lika korkad som idéen med sandsimmande hajar. Men den är trots det ganska underhållande, och har man sett liknande filmer inom den här subgenren ( det känns som att det har blivit en egen genre i alla fall) så står man ut med denna också, även om Shark Sands var lite mår ut humorhållet och inte gjorde ett enda försök till att vara läskig, skrämmande eller spännande överhuvudtaget. 








LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Det som gär den här filmen underhållande är Jimmy som är sådär äckligt sliskig som en snubbe kan vara. Det är lite oklart vad han egentligen jobbar med och verkar bara dyka upp på den hårt ansatta ön för att anordna "Sandman", en fest som ska slå alla andra beach-partyn. Man säger att man lyckas locka till sig tusentals besökare till festen men när festen drar igång och kameran ska visa upp "publiken" så ser det ut som att det är högst femtio personer som står och "dansar". Aldrig att det är "tusentals", sorry men man kan inte luras hur som helst. Har man liten budget (hade man någon budget överhuvudtaget till den här filmen) så ska man inte låtsas som att det är tusentals ungdomar som är på stranden och festar och skakar rumpa. 



                     




Effekterna håller ingen högre klass, men det var inte heller att vänta, och det mesta är enbart dåligt och extremt lågbudget och det är inte överraskande att Roger Cormans namn nämns i den här filmen! Men som bakis-söndagsfilm funkar den faktiskt helt okej, men den kommer vara lika snabbt bortglömd som vilken middag man åt vid just den här dagen för en månad sedan...







   

Av theotherside - 9 april 2012 02:54

Ojoj, jag vet inte riktigt vad jag tycker om den här trailern mer än att... ja, den ser faktiskt sevärd ut. Kanske mest på grund av att Simon Pegg är med i den, men jag hoppas att den har mer att erbjuda på än en Pegg i toppform! Jag tror A Fantastic Fear of Everything kan gå åt båda hållen, antingen är den hysterisk rolig eller så är den inte det men jag tror ändå att den kommer vara ganska sevärd.



http://www.youtube.com/watch?v=_kq1THukIqU










   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards