Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av theotherside - 31 augusti 2011 22:00

Oh, lite brittisk skräck som kan muntra upp i höstrusket?! Det säger man ju definitivt inte nej tack till. Den här tror jag kan vara värd att ta sig en titt på.





http://www.youtube.com/watch?v=G_FuDM59JdA&feature=player_embedded









 

Av theotherside - 31 augusti 2011 21:16

Ganska tröttsamt att läsa om hur den tredje filmen hela tiden är på gång men så händer ingenting på grund av det ena eller det andra. Nu. Får. De. Banne.Mig Bestämma. Sig! Punkt... Vill Murray inte vara med längre, fine. Vem behöver honom?! Han var bara den stora stjärnan i de två originalfilmerna, men nu verkar han ha blivit gnälllig och tvär på äldre dagar och vill han inte vara med och leka spökjägare och ställer en massa krav hela tiden- skit i honom då! Låt den gode mannen göra cameroller i filmer som Zombieland istället, då! 


Nu kanske det verkar som att jag väldigt gärna vill ha en tredje film. Det vill jag inte, men om den nu ska göras så är det lika bra att de gör den istället för att hålla på såhär, eller hur?! Hur många år har man inte hört om den tredje Ghostbusters nu, utan att någonting har hänt?! Pha...





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article13532472.ab







 

Av theotherside - 31 augusti 2011 17:30

Börjar på allvar kännas lite olustigt inför morgondagen, men det är som någon vis människa sagt någon gång- ta tag i saker du måste göra så snabbt som möjligt, annars förstörs hela dagen/veckan/månaden. Så sant som det är sagt, man ska se till att göra bort det som man inte vill göra, känner olust för så fort som möjligt för annars sitter man bara och tänker på det man inte vill göra och det skapar i sin tur bara onödig oro och stress. Om man bara gjorde det så snabbt som möjligt... Det är otroligt frustrerande att ha något obehagligt framför sig, så jag vet inte riktigt varför det inte har blivit gjort. Rädsla?! Ja, förmodligen.

Och tanken på att det går åt helvete eller att det inte går som man har tänkt... Oja!





 

Av theotherside - 31 augusti 2011 17:00

Jaha, nu har man fått totalfnatt och fixar om superhjältarnas historia för att det ska förnyas för att attrahera en ny läsekrets... Suck! Det räcker alltså inte med att man skriver om, eller visar på nytt, hur superhjältar som Batman skapades utan nu ska även serierna göras om helt och hållet. 


Det är tur att man inte läser serier längre, men det vore inte så roligt om man inte har koll längre på hur te.x Peter Parker blir Spider-Man eller hur Batman blev just Batman... Jag gillar de bakgrundsstorys som hjältarna har haft, det är dem man vuxit upp med.


Nåja, slår den här satsningen väl ut så är det ju bra för förlaget förstås då försäljningssiffrorna för serietidningar pekar nedåt. 




http://www.dn.se/kultur-noje/superhjaltarnas-historia-skrivs-om









 

Av theotherside - 31 augusti 2011 13:45

Mr Candyman, Tony Todd, regisserar filmen Catalytic som handlar om en magiker som reser omkring kan bli intressant men jag skulle faktiskt hellre se Todd framför kameran istället. Men lycka till med filmen i alla fall, men jag kommer nog att se fram emot hans medverkan i filmen Final destination 5 lite mer...



http://www.moviezine.se/artikel/8133-candyman-regidebuterar







 

Av theotherside - 31 augusti 2011 12:02

Knappt kvalificerad som en nyhet men i alla fall- Pamela Anderson som gjort en karriär av sina stora bröst "glömmer" bort att hon har på sig en genomskinlig klänning på en fest... Jaha. Ojojdå vilket misstag. Fotograferna upptäcker givetvis misstaget snabbt och fyrar av en kanonrad av blixtrar, och Pamela för upp handen för att skyla över misstaget. Man kan ju ställa sig frågan varför, varför bry sig om det överhuvudtaget och jag tror Pam var helt medveten om vad hon hade på sig och vad hon inte hade på sig...


Men den stora frågan kvarstår- ska Pamela fortsätta att huvudsakligen leva på gamla meriter eller har hon något nytt, och stort, på gång?! Ny film, eller ny tv-serie?! Jag tycker Pam ska göra något nytt snart...




http://www.expressen.se/noje/extra/1.2329138/pamela-andersons-kladmiss-klanningen-var-genomskinlig









 

Av theotherside - 31 augusti 2011 11:15

Frågan är: hur snabbt Internet eller snarare uppkoppling behöver vi, egentligen? Och hur mycket bandbredd och dylikt behövs i framtiden, egentligen?


Nu har några forskare, med bland annat Nobelpristagare till och med, börjat upptäcka hur man kan använda sig av ett material som heter grafen! Det här materialet ska kunna göra att vår nätuppkoppling blir betydligt snabbare än vad som ens är möjligt i dag. Låter ju faktiskt inte alls så dumt, det där. 10 eller hundra gånger snabbare uppkoppling utlovas, vilket är betydligt snabbare än vad som erbjuds i dag även om jag tycker att de hastigheter som existerar numera är tillräckliga? Eller har jag helt fel. Det kanske inte räcker med 100 mbit längre? Det finns ju te.x Comhem som numera erbjuder 200 Mbit i ett abonnemang, och Telia erbjuder snart upp till 1000 Mbit... Och jag tror jag har läst någonstans om att en hastighet på 1-3 Gbit också ska ligga och lura runt hörnet...

Så, för att återgå till min fråga, hur snabb uppkoppling behöver vi, egentligen?




http://www.prisjakt.nu/pryl/dator/1118_nya_supernaetet_100_ganger_snabbare








 

Av theotherside - 31 augusti 2011 00:24

Det var länge sedan jag såg Give 'em Hell, Malone senast, så jag tänkte att man kanske skulle ta och se den igen trots att intrycket inte brukar bli lika bra som första gången man såg den. Jag minns att jag tyckte om den här, men den var inte lika bra under andra genomtittningen.


Funkar bra som hyfsat underhållning för stunden i alla fall och den har sina stunder men stundtals är den kanske lite för våldsam för att passa till den målgrupp jag antar att den vänder sig till, det känns som lite för våldsamt för sitt eget bästa liksom. 


Thomas Jane är i alla fall klockren som hårdbarkad deckare som sticker till sin morsas pensionärshem för att bli omvårdad av gamla mamman. Bara en sådan grej gör ju att man tycker om Malone direkt;P


Slutet indikerar att regissören kanske hade hoppats få göra en fortsättning, för alltsammans knyts inte samman speciellt bra och det står dessutom att fortsättning följer men än så länge har jag inte sett till någon och det tror jag är lika bra.






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards