Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av theotherside - 17 augusti 2011 18:30

Oj, jag som trodde det var tvärtom efter att ha läst kommentarerna på Aftonbladet för tidigare lät det som att nästan ingen var nöjd med Måns Zelmerlöw som ny allsångsledare. Antingen har opinionen vänt eller så är det fler Måns-fans som röstar och vill ha kvar Måns nu! 


Hur det än blir hoppas jag att Måns växer i allsångskostymen till nästa sommar, eftersom jag efter att ha sett tre, fyra program anser att det varit aningen för mycket flams och trams den här sommaren. Det skulle inte skada om Måns tog det lite lugnt, kliver åt sidan lite. Men å andra sidan, när så många är nöjda med honom så är det kanske jag som ska sitta tyst och stilla i båten och låta Måns Zelmerlöw köra på precis som han har gjort den här sommaren. 





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article13480901.ab








 

Av theotherside - 17 augusti 2011 14:15

Enligt den här nya studien så drabbas snusare oftare av hjärtsvikt, vilket är en mycket otrevlig åkomma som man kan läsa mer om i den lilla faktarutan längre ned i Aftonbladets artikel. Men mer studier behövs, sägs det senare i samma artikel, så det känns ju som att de går ut med det här utan att vara hundraprocent säkra på att det verkligen stämmer?


Annars är det ju lite si och så med forskningsrapporter och forskning i allmänhet. För ett tag sedan fanns det med ett inslag i Aktuellt att vår tro på forskning har minskat på grund av alla täta larmrapporter. Alltifrån "kaffe är extremt farligt" och "solen kan skada dig på två sekunder" har undergrävt vår tilltro till sådana här rapporter och forskare, vilket kan vara ganska dåligt eftersom de "seriösa" varningarna kanske ignoreras i högre grad.

Tidningar och media kanske borde förbättra sig på att gallra ut sådant som kanske inte är riktigt sant eller som i alla fall inte är en katastrof om det inte publiceras i tidningen/tv och koncentrera sig mer på "verkliga" faror, såsom den här artikeln ändå är...



http://www.aftonbladet.se/halsa/article13482349.ab









 

Av theotherside - 17 augusti 2011 01:02

Det var ungefär ett år sedan jag såg The A-team-filmen så jag kände att det var dags att se om den här igen nu, och visst var den lika underhållande som vid första titten men jag tycker fortfarande inte om scenen där teamet har placerat sig i en stridsvagn och faller ned från himlen och lyckas "skjuta" sig till en sjö så att de behåller livhanken. Den scenen är lite over the top och känns en smula onödig, men den här filmen håller inte igen på actionbiten och tempot är något i samma som en ecstasy-påverkad människa som behöver intryck och fart och fläkt hela tiden för att stimuleras. 


I vanliga fall brukar jag inte vara alltför förtjust över att gamla, klassiska serier (och filmer för den delen) görs om med nya skådisar i roller som andra skådespelare har gjort till ikoniska, men i fallet med A-team så gör det mig ingenting faktiskt ty A-team var aldrig någon personlig favoritserie för mig. Så för min del gör det ingenting att skådespelarna har blivit utbytta mot nya i den här uppdateringen och jag tycker faktiskt att Liam Neseon är riktigt bra som Hannibal, och den nya Face är sådär härligt överdrivet galen! Den enda av originalskådisarna som faktiskt är oersättlig är Mr T:s rollfigur- men att de i den nya versionen skojar lite med Mr T och hans burdusa framtoning genom att göra karaktären lite småreligiös ett tag under filmens gång är fan i mig underhållande, faktiskt. 


I övrigt är den här uppfräschningen en härlig actionrökare som man kan se om igen vid x tillfällen, för den är underhållande och aldrig långtråkig. Ser fram emot en fortsättning på det här, hoppas att den anländer så snart som möjligt. 






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards