Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av theotherside - 6 augusti 2011 22:15

Jag har ingenting emot förnyelse eller att man gör om något ( och då får det gärna bli till det bättre också) men nog tycker jag att Luleå hockeys nya tröjdesign är klart sämre än den klassiska björnen! Jag vet inte riktigt vilket det nya djuret är, men det påminner om en tiger? Eller kanske en varg?! Hur som helst, snygg var den dock inte.






http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/lulea/article13429976.ab









 





 

Av theotherside - 6 augusti 2011 19:42

Haha, ja denne Charlie Sheen, men pluspoäng måste han ändå få av mig för sin attityd och kaxighet. Speciellt det här svaret är ju minnesvärt: " - Jag ska titta på min egen fejkade begravning, som mina fejkade före detta flickvänner ska gå på, från min väldigt verkliga biosalong med mina verkliga snyggingar, säger Charlie Sheen enligt TMZ."


Återstår att se hur det går med den nya medlemmen i Two and a half men, men förmodligen lägger väl serien ned snart. 







http://www.expressen.se/noje/1.2520054/charlie-sheen-ska-se-pa-min-begravning









 

Av theotherside - 6 augusti 2011 18:07

Förutom Jason Statham och Jennifer Lopez har ett starkt namn anslutit sig till filmen Parker- nämligen Nick Nolte! Härligt.


Och det verkar som att Statham får riktigt bra motskådespelare i fler och fler filmer- det började med The Expendables med te.x Stallone och Lundgren och Willis, och i Killer Elite blir det inte mycket sämre då te.x Robert De Niro återfinns i rollistan.


Lite oklart tycker jag det är om vad Parker egentligen är för en film, om det är en remake av en remake eller om den har ett helt nytt manus, men jag hoppas i alla fall att den här blir en härlig action-underhållande film!






http://www.moviezine.se/artikel/7972-nolte-i-parker-med-statham









 

Av theotherside - 6 augusti 2011 02:12

I Good morning America råkade tydligen artisten Nicki Minaj visa ena bröstet som "trillade ur urringingen" och det har fått Parents Television Counci att reagera! Det räcker inte med en "simpel" ursäkt från artistens sida, ohnnej- det här är USA vi talar om, utan Parents Television Counci vill att TV-kanalen inför nya regler.


Men hur många barn var egentligen uppe och tittade på programmet?! Är det verkligen "barn" hon vänder sig till?! Är det inte mer tonåringar...?!


Moralpanik de luxe, men i Amerika är det värre att visa lite naken hud än vapen och våld?





http://www.expressen.se/noje/extra/1.2519363/stjarnans-tuttmiss-i-direktsand-tv










 

Av theotherside - 6 augusti 2011 00:29

Det kan ju vara så, eller är förmodligen så, att filmer från USA framför allt lockar betydligt mer än vad "inhemsk" film gör. Vem vill te.x inte se den fjärde Pirates of the Caribbean, eller vem vill missa Transformers 3?! Det är helt enkelt mer intressant att se sådana, påkostade summerblockers istället för... Ja, Kronjuvelerna? Hur lockande är det för de allra flesta? Eller Kyss mig? En, håll i hatten och damaskerna nu, film om kvinnlig lesbisk kärlek... Ehm. Nej tack, en biljett till Transformers 3, tack.

Den övriga filmutbudet som kommer framöver ser inte mycket bättre ut. Det mesta som produceras i det här landet handlar ju om livet, den stora kärleken eller något liknande. Tunga, svåra ämnen. Och de gånger vi försöker oss på action eller thriller slutar det med platt fall, med få undantag. Det återstår att se hur bra Jägarna 2 kommer att vara, men jag betvivlar att den är särskilt bra. Men jag motbevisas gärna.

Vad har vi mer att se fram emot under hösten/vintern? Ja, från USA:s håll finns ett flertal titlar som jag ser fram emot, men svenska filmer?! Nej, kommer inte på en enda på rak arm...







http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article13422637.ab










 

Av theotherside - 6 augusti 2011 00:24

Det här är verkligen inte min typ av film- sentimental smörja om en krisande kille som hamnar i något slags fantasivärld där det enligt trailern "allt är möjligt" och den krisande mannen får lära sig ett och annat om livet och vad som är viktigt- men... gamla favoriten Robert Duvall är med, som någon slags mentor till den krisande unga mannen. Jag vill inte direkt se den här, men jag "måste" nog, bara för att få njuta av att se en gammal, hederlig skådis som Duvall.




http://www.youtube.com/watch?v=xfk4-Xa7zcU










 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards