Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Amusement

Av theotherside - 28 juni 2011 15:34

Lite spretigt, lite för många olika historier som inte riktigt knyts ihop i slutet men ändå tillräckligt intressant för att hålla intresset vid liv är en bra sammanfattning av Amusement enligt mig. Och den blir heller aldrig tråkig eftersom det händer saker i princip hela tiden.






Läs inte mer om du inte har sett filmen!





Det jag gillade bäst med Amusement var skurken- ja, här har vi förvisso en ganska klassisk psykopat, som redan i ung ålder uppvisar tydliga tendenser till att vara spritt språngande galen- han har ett sällsynt skratt och dessutom hade han en kartong med en uppsprättad råtta i som sitter fast i trådar;P Varning med stora röda bokstäver, således. Och det som gör det här så bra är att psykopaten inte är någon Jigsaw som planerat fällorna in i minsta detalj osv, nej den här filmens psykopat är bara galen, även om det tillsist visar sig att det finns en anledning till varför han har valt de offer som filmen kretsar omkring.


Bästa scenen är tveklöst med Tabitha och den fullvuxna clownen i gästsovrummet. Det är något småläskigt med clowner, speciellt med en så stor jäkel som finns med i den här filmen! Riktigt bra scen, som inte skrämde mig direkt, men som i alla fall gjorde att min puls stegrades en aning ( just det där med att man inte riktigt vet om det är någon som gömmer sig i clowndräkten, fast man ju egentligen vet att det borde vara så- eftersom det är en skräckfilm man tittar på). 


Egentligen finns det inte så mycket att klaga på. Amusement är väl inte den bästa skräckfilm man har sett, men den är kompetent utförd och skådisarna är bra och psykopaten är härligt tokig. Funkar perfekt som underhållning för stunden, faktiskt!









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards