Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Dario Argento

Av theotherside - 25 april 2011 16:58

Jag har varit väldigt dålig på att se Dario Argento-filmer, och det är nästan så illa att man borde skämmas eftersom Argento är ett stort namn i skräckfilmssammanhang. Det här måste jag råda bot på så snart som möjligt och börja avverka några av hans mest kända verk, både de äldre och de nyare så jag ska sikta in mig på att se;


* Deep red

* Suspiria

*Inferno

* Giallo


Någon därute som har sett många av Argentos filmer och som kan komma med fler rekommendationer? Vilka filmer är det man ska ha sett? Jag gissar på att Suspiria och Inferno står högst på "måste se listan" när det handlar om Argento, så det är de jag ska koncentrera mig på allra först. Sen får man se om man tycker om filmerna eller inte, men det borde jag göra;P 




 

 
 
Ingen bild

S:ett

9 maj 2011 11:04

Skippa Giallo tills vidare och se istället The bird with the crystal plumage och Sleepless /Non ho sonno så får du en bra bild av hans giallo-filmer. För mer renodlad horror, kolla in Opera och Phenomena. Men att börja med Suspiria och Inferno låter som en bra idé. Deep Red råder jag dig nästan att suga lite mer på, för den är...fulländning!

theotherside

11 maj 2011 22:46

Eftersom Giallo är en nyare film så hade jag tänkt att vänta med den tills vidare, då de nyare filmerna av de gamla mästarna inte brukar leva upp till de äldre filmerna! Men tack för ett bra svar, då vet jag vilka filmer jag ska satsa på och börja beta av:) Vad tror du om Argentos kommande film om Dracula?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - Onsdag 1 maj 14:25

Det är förträffligt när teknik fungerar men lite nindre roligt när det inte fungerar samtidigt kan man förstås också resonera att en blogg inte är det som är allra viktigaste, när allt kommer till kritan! Men roligt i alla fall att se att ens konto f...

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards