Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Landet lagom

Av theotherside - 7 februari 2011 15:04

I mellanmjölkens land numro ett, Sverige, finns en oskriven lag som verkar gälla för alla och envar- sticker du ut på något sätt så ska du banne mig tryckas ned! Du ska tryckas ned så långt det bara är möjligt, för du ska inte tro att du är något. 

Efter att man har ögnat igenom reaktionerna som har inkommit sedan det blev känt att Peter Forsberg ska göra en comeback så har det uppenbarligen rört om i mellanmjölkslandet. Mellanmjölken har börjat krusa sig och indignerade röster gör gällande att Foppa antingen gör comeback för pengarnas skull ( ja, han är ju så fattig annars så han måste spela några år till för att kunna leva ett någolunda hyfsat liv som pensionär senare ), eller så är han så korkad att han ju inte inser att han är en patetisk föredetting som borde ha lagt skridskorna på hyllan för flera år sedan       ( de som framför den här åsikten verkar vara de som är födda EFTER Foppas glansperiod och därmed bara känner till Forsberg som den där envisa gubben som vägrar ge upp). Det är ganska sorgligt att läsa sådant här, men samtidigt blir man inte förvånad över att människorna i mellanmjölkens land inte tycker om att någon verkligen har en brinnande passion för det personen sysslar med. Foppa vill tillbaka på isen bara för att få avsluta en fantastisk karriär på egna villkor och inte på grund av en skada. Jag tror inte heller att någon skulle lägga ned så mycket tid och viljekraft på att återvända enbart för att tjäna mer pengar ( dessutom inger Forsberg bilden av sig själv som en ogirig människa, som skänker bort massvis med pengar till dem som behöver det och där de gör stor nytta). 

Nej, jag är bara glad över att denna fantastiska hockeyspelare försöker att komma tillbaka till sporten som han älskar så mycket. Jag hoppas att eländet med foten är ett minne blott nu och att Forsberg lyckas prestera precis så bra som han vill prestera. 

sedan är det en annan sak det där med vem som egentligen är den störste? Foppa eller Gretzky? Jag ger mig inte in i den diskussionen, eftersom jag vet vem jag anser vara den störste redan! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards