Direktlänk till inlägg 10 december 2021

Sjukligt sjuk men utan diagnos

Av theotherside - 10 december 2021 02:06

Jag har alltsedan i somras ( i alla fall vad jag kan erinra mig) drabbats av ett otäckt tillstånd- det att det känns som svårt att andas, lederna i armarna blir knallhårda och benen darrar betänkligt som om jag stod inne i en frys iförd bara kallingar. Det varar olika, ibland kortare men senaste gångerna har det varit betydligt längre anfall. Jävligt läskigt, obehagligt och skrämmande. Det jag kan tänka mig att det handlar om är panikångestattacker, för det har jag drabbats av förr, men inte i samma obehagliga utsträckning som nu! Kanske är det inbillning, kanske inte.... Jag vill hålla fast vid att det handlar om just inbillning, att det är något psykiskt mumbojumbo men vid vissa tillfällen känns det allt annat än som just inbillning. Ett av nyare symptom som tillkommit de senaste gångerna är att vänstra sidan av ansiktet/munnen blir förbaskat stelt och det går knappt att fyra av ett leende. Hmm vänster sida av kroppen är påfallande mer drabbat också och det har gjort att jag på senare tid har börjat fundera över om det kan handla om en begynnande jävla hjärtattack? 

En gång i somras, under en av dessa attacker, blev jag så orolig att jag direkt ringde 1145. Vafan skulle man göra liksom? Och den vänliga kvinnan som jag pratade med rekommenderade tämligen direkt att jag skulle ringa efter ambulans. Och gjorde jag det? Nej. Vem är jag att störa vården i tider av virus och överbelastning? Har jag aldrig tidigare varit i vårdens famn så varför ska jag börja med det nu, av alla dåliga tidpunkter som överhuvudtaget finnes? 


Men orolig är jag icke desto mindre. Vad fan är dessa attacker? Och varför kommer de betydligt mer regelbundet nu? Är jag möjligen påväg att bli kokojoko och bli fastspänd i en vit tröja som gör att jag kramar om mig själv hela tiden samtidigt som jag rabblar osammanhängande? 

Eller handlar det om ett förstadium, innan den där riktiga hjärtattacken kommer? 

Fan vet. Inte bra att använda Google i sådana här sammanhang, ändock kan jag ju inte heller låta bli att försöka googla mig till något slags svar. 

En del gånger blir svaret panik-ångestattack. 

Andra gånger blir svaret hjärtattackinfarkt.... 

Lite beroende på hur man googlar på saken, liksom. 


Näh, jag vet inte jag. Man kanske ändå skulle ta och göra ett besök hos farbror doktorn! 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards