Direktlänk till inlägg 7 februari 2017

RIP Friday the 13th

Av theotherside - 7 februari 2017 23:02

Gaaahhh!!!!!!!



Jag menar, hur svårt ska det vara? 


Adress Hollywood Paramount Pictures, här kommer en idé att bygga vidare på och det är inte frågan om en jävla remake eller omstart av filmserien:

" Snön ligger tung och vit över Crystal Lake. Fullmånen skiner och stjärnorna glittrar på en nattsvart vinterhimmel, temperaturen understiger 30 minusgrader. Isen som lagt sig över den vidsträckta sjön knakar, en uggla hoar någonstans i den täta skogen, en lätt bris får de nakna döda trädgrenarna att svaja knappt märkbart. 

Ett gäng glada ( läs kåta) ungdomar anländer till det gamla längret, fast beslutsamma att övernatta en helg mitt i vintern på "sommarlägret". De vet dess historia men tror sig kunna vara säkra när de besöker platsen mitt i vintern istället. 

De trodde fel. Där ute i mörkret lurar som vanligt mannen med hockeymask som vägrar dö. Och som fortsätter hemsöka platsen där han för så många år sedan mötte sitt egna, hemska öde. 

 

Det hade garanterat kunnat vara någonting som hade tagit filmserien framåt, istället för ständigt backa bakåt och göra nyversioner som ändå inte fungerar. Ja eller funkar vet man inte, det senaste jag läste om projektet var att man skulle få veta mer om Jasons pappa och det hade faktiskt kunnat bli intressant för om pappan till Jason Voorhees vet man inte mycket om. 

 

Men men "tack" vare haveriet med ett försök till nya Rings så fallerar Friday the 13th med andra ord. Nåja en sann skräckikon "dör" aldrig, Jason letar sig nog tillbaka på ett eller annat sätt till slut och om inte annat kan man ju se fram emot det nya spelet åtminstone som bygger på filmerna och som ser ganska intressant ut. 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards