Direktlänk till inlägg 18 mars 2015

Fifty Shades of Grey

Av theotherside - 18 mars 2015 13:00

En av senare års mest omtalade filmatiseringar, självklart var man tvungen att ta sig en titt på den här filmen vid bästa lämpliga tillfälle. Men faaaan vilken seg film det var. Jag har i och för sig inte läst böckerna, tänker inte heller göra det, men något mer måste finnas i förlagan än vad man får sig till livs i filmen. För det första, jag förstår inte alls fascinationen för mr Grey. Han är skittråkig, rent ut sagt. Ingenting gör mig det minsta nyfiken på karln. Pengar som gräs verkar han ha, och en omättlig törst för att ägna sig åt bondage men man får aldrig riktigt veta anledningen till detta. I och för sig skiter jag i det, men i alla fall... Men man får väl vänta på de andra filmerna för att få reda på lite mer. Och inte var det bättre med Anastasia.... Kunde man ha ansträngt sig mer för att hitta en tråkigare karaktär eller skådepelare som gestaltar den här karaktären? Ta mig i brasan så tråkig och intetsägande kvinna. Allt är på Greys villkor, förutom under mellanakten då det äntligen börjar ifrågasättas litegrann. Men genomgående är kvinnan som en nyfödd kalv som tittar storögt på allt Grey kommer med, oavsett om det handlar om allehanda piskor eller helikopterflygninar. SUCK!!!!!





   


Att Anastasi är skitkåt på mr Grey låter man göra klart i inledningen av filmen, då hon ramlar när hon kommer in på Greys kontor och dessutom ser ut som en blyg skolflicka under hela intervjun med Grey. Gäspningarna redan här riskerar att få käkmusklerna att hoppa ur led och de blir inte återställda under resten av filmen som är lika spännande eller intressant som att titta på myrornas krig som fanns på tv-skärmen en gång i tiden. Fifty shades of Grey ger mig absolut ingenting. Jag vill göra som Grey och upprätta ett kontrakt där jag får tillbaka mina förlorade två timmar av livet efter att det här sömnpillret till film tagit slut. Jag kommer ta kontakt med min advokat för att det här genast ska bli omhändertaget. Maken till tråkigare film har jag inte sett på väldigt länge. Det vore mer upphetsande att damma av Åsa-Nisse träffar tjocka släkten än att tvingas titta på denna stentrista film ännu en gång. Det finns ingenting av intresse att hitta här. Historien är så tråkig att man knappt kan tro att det är sant. Jasså, inte mer än såhär alltså, är det torra konstaterandet man får dra till med efter att ha pinats ( till och med Grey måste finna njutning i att man får se en sådan här tråkig film) i över två timmar utan att man får ut någonting alls utav det. 


En av årets hetaste filmer är därmed en av årets tråkigaste och banalaste filmer. Jag hoppas att det inte kommer vara såhär tråkiga filmer under 2015. Fifty Shades of Grey är överhypad, tråkig, fantasilös, har ointressant handling och berörde mig ungefär lika mycket som att man om några månader kommer att bli attackerad och biten av otaliga myggor. Ett riktigt sömnpiller till film med andra ord. 





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards