Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Code Red

Av theotherside - 30 mars 2014 04:15

En av de absolut sämsta filmerna som man har plågat sig igenom hittills i år, inte för att jag hade några som helst förväntningar men jag hade inte trott att jag skulle mötas av ett genomuselt bygge där skådespelarna agerar som om de vore med i ett filmprojekt anordnat av filmstudenter, men dessutom en kamera som måste ha varit hög på något olagligt- jag tror knappt kameran lyckades filma någon scen riktigt ordentligt. Code Red är riktigt usel och det var mycket svårt att hålla ögonlocken öppnade ända fram till slutet ( om det nu ens går att tala om ett slut i det här fallet). 




                                                  LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 


Paul Logan i huvudrollen klarar sig väl bäst här eftersom rollen inte direkt är något som han behövt anstränga sig för, men det är konstigt att när väl det han är ditskickad för att undersöka händer i omfattande skada så blir han inte ens förvånad utan börjar avverka zombierna i rasande takt. I inledningen verkar han vara lite skeptisk och säger sig att han ska undersöka saken och fram till varelserna dyker upp hittar han inga som helst bevis för någonting- men när det väl har hänt så är det tydligen inget konstigt med det. Det här är förvisso inte filmens enda logiska luckor men ändock det som kanske störde mig mest. Det enda som var positivt med Code Red var att det var mycket mer splatter i den än vad jag hade trott i förväg. Det uppväger inte för att det känns som helt bortkastad tid att ha sett hela filmen, men det kan väl i alla fall vara värt något att notera den detaljen. 




   



Nej Code Red var inte ens så dålig så att den blev bra, den är helt enkelt bara riktigt usel. Den här borde omedelbart tas bort överallt där den dyker upp och förtjänar inte ens att vara med på någon rea utan borde delas ut gratis någonstans för att användas i maj månads valborgseldande av majbrasor. 





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards