Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Despicable Me 2

Av theotherside - 2 februari 2014 22:45

Det var som jag trodde redan när man fick veta att det skulle bli en uppföljare till Dumma Mej- det skulle inte bli lika roligt när Gru nu är snäll och det blev det inte heller. Despicable Me 2 har överhuvudtaget en mycket tunnare story och en mycket tråkigare skurk jämfört med förra gången. Och familjebildandet fortskrider förstås också, Gru blir förälskad och en fin kärnfamilj är etablerad och färdig. I nästa film får vi väl följa den spännande kärlekshistorien mellan doktor Nefario och någon kvinnlig halvtokig forskare. Jag kan knappt bärga mig... Nej den här karaktären hade för min del gärna fått fortsätta vara ond, och roligt ond som fallet var i den första filmen där den här karaktären var fullständigt lysande, innan han tyvärr började tina upp och inse att han egentligen är god. 

 

Minionerna tyckte jag fick ta alldeles för mycket plats den här gången, och visst hade de en del scener där de lockade till skratt men jag tycker att de var roligare och mer sparsamt använda i första filmen. 

 

       

 

Vad som annars var noterbart med Despicable Me 2 var att animeringen var riktigt snygg, inte bara karaktärerna utan miljön runtomkring dem och dessutom hade filmen ett riktigt bra ljud. 

 

Men för min del räckte det inte riktigt och jag tycker som sagt att det var mycket roligare förra gången då Gru var ond och hade planer att stjäla månen. Det fanns många fler roliga karaktärer förra gången också, och det känns som att manuset då var betydligt mer genomarbetat även om man även förra gången använde sig av en hel del klyschor och ett sockersött slut. I andra filmen blev det väldigt hastigt avslutat för att minionerna skulle få börja dansa till en klassisk låt och allt skulle helt enkelt bara vara "bra" igen. Nej, jag hoppas verkligen inte på en tredje film och om den ändå kommer så tänker jag inte titta på den.

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards