Direktlänk till inlägg 23 januari 2014

Run! Bitch Run

Av theotherside - 23 januari 2014 22:13

Det här är förmodligen en film som passerat de flesta obemärkt förbi. Och jag förstår varför. Det här är en film som inte passar för alla om man säger så. Men jag gillade den faktiskt, även om inte allt var bra med den. De flesta skulle säkert stänga av filmen redan under anslaget på grund av att det knullas nästan hela tiden, men fortsätter man att se filmen så får man se mer sex och naket. Så gillar man inte sådant bör man inte ens fundera på att se den här filmen! Handlingen är dock väldigt enkel;



Saker och ting går väldigt fel när Rebecca och Catherine, två katolska flickor, knackar på fel dörr när de är ute och säljer religiösa tillbehör."





                                          LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.

 



Filmtiteln syftar i alla fall på att Chatherine får tillfälle att fly från skurkarna i skogen men att ledaren, Lobo, ska hitta henne. Det gör han också och han våldtar henne. Sedan ska återigen den svagaste i gruppen, Clint, avsluta jobbet ( Påminner om I spit on your grave ).  Chatherine hämnas rejält mot skurkarna i slutet. 



Run bitch run är och ser ut som en gammal film. Den har dessutom inte mycket till handling egentligen. Och den irriterande musiken spelas hela tiden så det är nästan aldrig en tyst stund under hela filmen, och det gick mig lite på nerverna. Öronen hade behövt en paus från musiken ibland. Men en musikslinga lade sig på minnet, för jag tycker att det låter som precis samma melodi som spelas i början av Planet terror. Kan det verkligen stämma?!



En av de komiska scenerna, som samtidigt beskriver filmen ganska bra, är när en mekaniker har sex med en död kvinna.  Chatherine kommer insmygandes och när mekanikern upptäcker henne så säger han: "Vem är du? Är du ett jävla pervo?" Jag undrar vem av dem som är ett pervo egentligen;P



Som sagt, alla kommer inte att tycka om den här filmen, och den kommer förmodligen inte att ses av speciellt många. Men jag tyckte att den var underhållande i alla fall.








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards