Direktlänk till inlägg 25 april 2013

V/H/S Mycket snack men lite verkstad

Av theotherside - 25 april 2013 02:00

Jag har för mig att den här filmen blev omtalad när det framkom att någon hade svimmat alternativt kräkts när personen var och såg V/H/S på bio. Det handlar mest om en ny typ av marknadsföring, folk svimmar, spyr och skiter på sig för de mest harmlösa saker och det verkar som att dessa aldrig sett något mer skrämmande än Bamse i trollskogen innan de av någon anledning vill vara som de stora pojkarna och släntrar in och tittar på Hostel eller V/H/S. Så när jag hörde om den här personen uppstod lite nyfikenhet fast jag har inte haft några stora förväntningar på den här, och det ska man inte heller ha. En av regissörerna ( av totalt åtta) Ti West, som ändå har hyggliga filmer på CV:et som The Inkeepers och framför allt The house of the devil, gör inte bra ifrån sig med sin episod i den här filmen. Mycket väsen för ingenting blir mitt slutomdöme.











                                  LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.

 

 

 

 

 

Jag kliar mig i huvudet medan jag funderar över varför den här filmen behövde åtta regissörer och jag undrar dessutom om de överhuvudtaget tittade på varandras "episoder" för V/H/S har inte direkt någon tydlig sammanhängande story. Filmen börjar intressant, framför allt första videosnutten som man får se med något kvinnligt mordiskt väsen och den här delen av filmen ville jag definitivt se mer av ( och det kanske blir mer av den här mystiska kvinnan i den obligatoriska uppföljaren som är på G). De övriga episoderna är föga underhållande och jag blir ganska snabbt oengagerad och poängen med varje avsnitt är ju ändå att karaktärerna ska bli dödade på ett eller annat sätt och därför känns det meningslöst att bry sig om någon av dem. Att de inte heller har någon intressant historia att berätta gör inte saken bättre. "Hej man och kvinna, ni är på genomresa och er framtid blir spådd av en guldgrävargubbe-maskin men jag kan lika gärna berätta er framtid utan att ni behöver betala mig: en av er blir dödad. Detta gäller för övrigt för alla karaktärer i den här filmen, tjing."

 

                             

 

Först blir jag irriterad på de småkriminella ynglingarna som filmen först handlar om men sedan när de tar sig till det mystiska huset och hittar en döing i en fåtölj som får för sig att börja vandra omkring medan vi i publiken ser på de inspelade vhs-banden, så blir det lite mer intressant. Men dessvärre, man tror att alla de här kortare klippen ska bygga upp till en förklaring lagom till slutet men så är inte fallet tyvärr. Visst tror jag att jag förstår vad som händer med de inblandade men jag hade nog gärna sett ett mer tydligt slut för efter att man har stått ut med alla självinspelade "historier" så förväntade jag mig åtminstone någon form av belöning- en belöning som man inte alls får ska det visa sig. Jag kan såhär i efterhand inte riktigt förstå hur det kommer sig att V/H/S har fått ett rykte om sig för det här är verkligen bara traditionell "självinspelad" skräck som inte har några som helst överraskningar att erbjuda och har man som sagt inte sett värre saker än Bamse i trollskogen så kanske man tycker det här är lite lagom spännande men för mer rutinerade rävar i sådana här sammanhang är det knappt att man höjer ögonbrynen- mer än mot slutet när man inser att det inte blir mer än såhär och att man inte får någon förklaring till vad allt handlar om egentligen. Någon ränner omkring och dödar människor som jag inte bryr mig om, kvinnorna verkar ha något på G med mördaren och ses ibland hångla vilt med "hen" och så mycket bättre än så blir det aldrig riktigt.

 

Bröst ( till och med jag reagerar på att i stort sett varenda brud i filmen visar tuttarna), lite splatter, osammanhängande story och ingen förklaring mot slutet, sorry det räcker inte. Har redan sett allt det V/H/S hade att komma med och ingenting nytt presenteras så det blir inte att man känner sig nöjd med den här filmen direkt. Jag kommer inte alls ha bråttom med att se uppföljaren och hoppas slippa läsa om någon som kräks/svimmar så man slipper känna sig nödgad att se eländet. 











 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards