Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Ännu mer deckare att vänta framöver

Av theotherside - 15 januari 2013 12:45

Känns ju inte direkt upplyftande att i artikeln läsa att deckare numera "Genren bärs nu fram av ett väloljat finansieringsmaskineri som fungerar som ett självspelande piano för evigt stämt i dur." Urvattning, taskiga schabloniserade manus och upprepande händelser är ingenting som de tycker finns i den deckarvåg som har drabbat landet? Finns det egentligen något som skiljer dem ur mängden? Känns som att det räcker med att se en deckare så har man sett allt som svensk film har att erbjuda för tillfället. Att det dessutom fungerar som ett väloljat maskineri ger mig kalla kårar, för i det där ligger också att man bara kör på utan att stanna upp och tänka om man ska ägna sig lite åt lite nytänkande.

 

Den enda filmen som känns hyfsat efterlängtad är Vittra, "superblodig" splatterskräckis som tydligen påminner så mycket om Evil Dead att filmmakarna beklagar lite att remaken av Evil Dead också har premiär i år. Jösses, ja har man kopierat en film såpass mycket, då finns nog inte mycket nytt att hitta där. Och förmodligen är Vittra lika trist som alla andra försök till skräckfilmer som har gjorts de senaste åren i det här landet, så det kommer mest av allt att likna en parodi. Överraska mig gärna, men jag tror inte de är kapabla till att överraska ens gamla farmor på pensionat Ankaret. 

 

 

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/mord-haller-liv-i-svensk-film

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - Onsdag 1 maj 14:25

Det är förträffligt när teknik fungerar men lite nindre roligt när det inte fungerar samtidigt kan man förstås också resonera att en blogg inte är det som är allra viktigaste, när allt kommer till kritan! Men roligt i alla fall att se att ens konto f...

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards