Alla inlägg den 9 maj 2012

Av theotherside - 9 maj 2012 23:45

Ja, eftersom det är After Dark som står bakom den här filmen så har jag inga stora förväntningar på Stash House, och speciellt inte då Dolph Lundgren är inblandad. Men en sådan där lagom underhållande film en tråkig söndagskväll tror jag ändå att det här kan vara!




http://www.youtube.com/watch?v=CH_ZE4KO9wI










 

Av theotherside - 9 maj 2012 23:16

Jag är lite osäker på huruvida det verkligen behövs en uppföljare till Kick-Ass? När den första filmen kom så var den minst sagt en underdog, som bevisade att den var underhållande och riktigt sevärd men jag tror inte på samma effekt en gång till. Nu vet man lite mer vad man har att förvänta sig, och överraskningsmomentet är borta. Och vad har man egentligen mer att berätta? Det vanliga, antagligen, om hur "hjältarna" utvecklas på olika sätt och vis, men om man inte tar ett revolutionerande nytt grepp om berättelsen så tror jag inte att det här blir lika bra, tyvärr. Men de får gärna motbevisa mig... 



http://www.moviezine.se/artikel/10234-kick-ass-2-spelas-in-i-sommar








 

Av theotherside - 9 maj 2012 04:00

Haha åh gud vad jag ser fram emot den här uppföljaren, kanske framför allt på grund av att David Hasselhoff är med och spelar någon komisk variant av sig själv från Baywatch men samtidigt för att jag tror att han tillåter att de skämtar en hel del med honom- som det här klippet är ett bevis på, samt förstås att få se hur han blir uppkäkad av de hungriga urtidsfiskarna... 




http://www.youtube.com/watch?v=TmMF-xoakEo&feature=relmfu











 

Av theotherside - 9 maj 2012 02:15

Oh, den här såg överraskande bra och intressant ut och det hade jag faktiskt inte väntat mig innan jag började se trailern men jag kände ganska direkt att den här vill jag faktiskt se. Det återstår att se senare om den verkligen är så fartfylld som den verkar vara i trailern, men det ser lovande ut än så länge...







http://www.youtube.com/watch?v=cxpvzmvFHTM











 

Av theotherside - 9 maj 2012 00:55

Well, Ben Affleck har ju lyckats bra med att omstarta karriären genom att regissera film istället för att agera, men i Argo är han med själv framför kameran så det hamnar på minuskontot;P Annars ser det här faktiskt ganska lovande och intressant ut, så denna kommer man förmodligen att ta sig en titt på. 



http://www.youtube.com/watch?v=JW3WfSFgrVY








 

Av theotherside - 9 maj 2012 00:46

Det var länge sedan jag sist såg den här filmen så det var dags att se om den, och jag är fortfarande nöjd med den eftersom den är "vuxnare" och har med Lex Luthor som blir president i USA och förklarar Stålmannen och Batman som laglösa och att den som fångar Superman får en miljon dollar. Batman har ju alltid varit min personliga favorit bland alla hjältar, mest för att han bara är en vanlig människa egentligen men i den här filmen har han nästan blivit lite för övermänsklig och klarar av nästan hur mycket stryk som helst. Men jag uppskattar att han förlitar sig mer på smarthet och finurlighet, vilket jag tycker karaktäriserar figuren, och jag tycker också om hur tuff och hård han är stundtals samtidigt som han ibland kan bjuda på ett skämt. Dessutom så tycker jag om kemin mellan dessa båda, de kompletterar varandra bra. Det enda jag kan hitta på minuskontot är den lite kantiga, och väldigt överdrivna stundtals, tecknarstilen samt att det som vanligt är lite si och så med hur kvinnorna ritas- Power girl har utrustats med rejäla bröst och med tanke på hur smal hon i övrigt är så borde hon allra minst lida av rejäla ryggproblem när hon inte är ute och bekämpar ondskan... 

Men Superman -Batman: Public Enemies är riktigt underhållande och värd att ses om lite då och då!






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards