Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Olika beroenden

Av theotherside - 4 juni 2011 18:55

Jag är beroende av Coca-Cola, men det är inte så att jag måste ha Cola precis hela tiden och jag klarar mig i en, två, tre veckor utan att dricka Cola- jag tror jag klarar av att inte dricka Cola på över en månad, om inte längre till och med. Men Cola har alltid varit min favoritdryck, och jag väljer Cola som dryck varje gång jag är ute och käkar eller om det finns möjlighet att välja. 

Varför är inte mitt beroende till snus likadant? Snus klarar man sig inte utan mer än högst två timmar. Efter den tiden känner man rentav att man behöver stoppa en prilla under läppen för att stilla snus-suget. Man blir ganska lättirriterad, sur, vresig under den tid man är utan prillan under läppen. Men snus är ett mer eller mindre skapat beroende, något man själv har gjort sig beroende av. 

Det är dock likadant med Cola... Men ändå får man inte någon abstinens efter att dricka Cola efter två, tre timmar. Man måste inte ha hela kylen fylld med Coca-Cola...

Att beroende kan se så olika ut...








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards