Direktlänk till inlägg 22 april 2011

america's sweethearts

Av theotherside - 22 april 2011 17:05

Jag råkade bänka mig framför TV:n och började slötitta på america's sweethearts, som jag har velat se men som jag har misstänkt att jag inte skulle tycka om men jag måste säga att den var en småtrevlig, och självklart väldigt sockrig lovestory, som ändå underhöll för stunden även om det fanns en och annan kliché på vägen fram till det ganska självklara slutet. 


John Cusack var outstanding som hjärtkrossad, olycklig man hela tiden på gränsen till ett nervsammanbrott. Jag tycker att Cusack är en bra skådis, men i den här filmen har han nog varit det roligaste jag har sett honom göra på länge. Scenen där han filmas av en övervakningskamera och man tror att han "tillfredsställer sig själv" är klockren, likadant den där han sitter i en limousine och hans exfru i en annan och det ska bestämmas vem av dem som ska anlända först respektive sist. Härligt underbar, faktiskt.Ännu en grej som var bra- intervjuerna som skulle handla om den nya filmen, och som kom att börja handla om allt från trekanter till vad skådisarna tycker om varandra. Filmen är dessutom smårolig mest hela tiden, och framför allt driften med kändisar och kändispar är riktigt bra gjort. Allt rasar samman i slutet förstås, men jag hade gärna sett lite fler giftiga pilar skickas iväg under filmen, även om dem som finns var välriktade.


Inget ont om Billy Crystal heller- han var också rolig och bra i den här filmen, även om jag tycker att han borde ha varit ännu mer hjärtlös än vad han var. Julia Roberts har jag aldrig uppskattat, och det gör jag inte heller i den här filmen- spelar hon alltid samma roller i alla hennes filmer? Så tråkigt förutsägbart att man i princip kan räkna ut vad som kommer att hända med hennes "fula ankungen"-rollfigur redan första gången hon syns i bild. Det är liksom välkrattat i manegen och man måste förmodligen vara blind för att inte se vad som komma skall. 

Catherine Zeta-Jones är riktigt jävla snygg och det är väl hennes största förtjänst i den här filmen;P Men det är också härligt att se henne gestalta en bild av en skådis som är helt bortvänd från verkligheten och som lever ett drömliv där hon är van vid att bli uppassad hela tiden och som inte bryr sig om personerna som finns i omgivningen, allt handlar om att visa upp en perfekt bild och att lansera sin senaste film.

Och slutligen, Christopher Walken... Han borde ha fått lite mer spelutrymme i den här filmen, för det lilla han är med gör han som vanligt utmärkt ifrån sig! Fast jag förstår inte riktigt vad han ville ha sagt med filmen, även om jag förstår att det var meningen att visa upp den verkliga bilden av Amerikas favorit-älsklings-par.


Nej, för att vara en romantisk komedi så var den här faktiskt ganska underhållande och smårolig. Det duger finfint en långfredag som denna.






   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards