Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Bubbla

Av theotherside - 24 januari 2011 15:03

Vad gör man egentligen för att försöka låta bli att tänka på dåliga saker? En metod jag använder mig mycket av är att göra saker, så att man distraheras och därmed "glömmer" bort det dåliga.

Men jag har hamnat i en såpbubbla som mestadels består av negativa tankar. Jag är en orolig själ, ser problem och hinder hela tiden och oroar mig hela tiden. Jag tror att de tankarna egentligen kommer från att jag enbart utgår ifrån att tillfredsställa någon annan, inte mig själv. Men oroligheten och nervositeten och de negativa tankarna bottnar mest från det faktum att jag inte har en jävla aning om vad jag ska göra med mitt liv, egentligen. Om någon frågar mig, har jag ett svar- något som jag kastar ur mig bara för att ha något att säga. Men vad jag verkligen vill göra med livet har jag ingen aning om! Och det oroar mig. Att jag inte har något jag drömmer om, något jag verkligen vill sysselsätta mig med.


Men just nu handlar min oro mest om besöket på Piteå havsbad imorgon. Det ska hålla igång från 18.00-20.00 Det vore väl inga problem, i normala fall. Men nu är det ju så att jag inte bor i stan, utan flera mil därifrån. Hur ska jag ordna med skjuts? Jag har nämligen inget körkort. Ska jag åka in tidigt på morgonen när mina föräldrar far till jobbet, och ska jag då vara i stan i flera timmar för att slutligen åka med bussen till havsbadet? Hur tar jag mig därifrån sen? 

Ja, massvis med frågor och jag har inget svar... Nåja, det löser sig väl förhoppningsvis.

Frågan kvarstår dock- vill jag fara till havsbadet egentligen? Nej, det är mest för att jag vill stå på god fot med någon annan. Jag skulle nöja mig med att skicka in en intresseanmälan helt enkelt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards