Direktlänk till inlägg 30 april 2017

Pet

Av theotherside - 30 april 2017 23:45

Jag visste redan innan jag såg filmen att det här skulle vara en ganska "sjuk" film, men det var den inte- däremot innehåller den en och annan ( och snurrigare för varje minut som passerar) twist. Den allra sista twisten var den bästa, kanske framför allt för att man känner att rättvisa blir skipad men med två karaktärer vars moraliska kompasser är åt helt fel håll så känns det inte riktigt rätt på något sätt. 


Pet var betydligt mer psykologisk än vad jag trodde att den skulle vara. Det blev diskussioner om vad kärlek är mellan de två huvudpersonerna och så hann man också med att diskutera om vilka vi egentligen är inför andra, och vilka vi är när ingen annan finns runtomkring oss. Intressant, men tyvärr så är kanske inte den här filmen direkt så djup att man känner att man får något svar på de här frågorna. 


Det krävdes dock gott sittfläsk för att genomleva de inledande 45 minuterna innan det började hända saker. Om man förväntar sig att filmen ska ha ett högt tempo och att det händer saker hela tiden är man helt fel ute och får se sig omkring efter en annan film. Pet känns ändå värd att ha sett men är ingen film som kommer att passa alla i smaken, men ger man den en chans så tycker man kanske om den i alla fall, och det här är en lite udda fågel som passerar obemärkt förbi för de allra flesta. 



           


Ganska sevärd om man tar sig igenom de första fyrtio minuterna men Pet blir ändå inte tillräckligt intressant för att man ska komma att se om den någon gång i framtiden. Funkade som tillfälligt tidsfördriv, varken mer eller mindre än så. 




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards