Direktlänk till inlägg 23 april 2017

From a House on Willow Street

Av theotherside - 23 april 2017 04:15

Filmens titel, From a House on Willow Street, gjorde att jag trodde att det här skulle handla om en sedvanlig historia om ett hus som är hemsökt men det visade sig överraskande inte vara på det viset. Ibland är det faktiskt bra att inte känna till alltför mycket om en film innan man tar sig en titt på den, en knäpp på nästippen åt mig själv förvisso men framför allt är det en känga åt att trailers till alla filmer har en dålig vana utav att visa alldeles för mycket. 


Den här filmen visade sig vara en ganska nice mirsch marsch av flera olika saker, där hemsökt hus bara var en av flera andra komponenter och det gjorde att jag fann det hela mycket intressant och man fortsatte titta för att få veta vad det var som egentligen pågick. 


Men allteftersom bilden klarnar så kan jag ändock i slutändan konstatera att From a House on Willow Street inte erbjuder någonting direkt nytt, tyvärr. Det började med ett tämligen dåligt anslag, som senare får betydelse för filmens ganska svaga final men som jag tycker hade behövt förklaras betydligt bättre. Sedan finns det alldeles för många av nutidens mest älskade medel i en skräckfilm, jump scare-scener som tyvärr inte gör sitt jobb för undertecknad när man kan lukta sig till dem på mils avstånd innan de inträffar. Ingenting nytt under solen... 


 

Om jag någonsin startar ett produktionsbolag så ska den loggan vara lika cool som denna är;P



                 

Men oj vad det ska gapas mycket hela tiden!



 



Ganska okej film ändå, den lyckades med att hålla mitt intresse vid liv nästan hela vägen, och känns lite tråkigt bara att finalen och inledningen av filmen är rätt så dåligt genomförda och särskilt slutet var lite för "gulligt" för min smak. Helt okej underhållning däremellan i alla fall. 




 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards