Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

The Human Centipede 3 The final sequence

Av theotherside - 26 maj 2015 23:45

Snälla, snälla, snälla ( Carolina af Ugglas låt passar bra in i det här sammanhanget)- låt detta definitivt vara den sista filmen i The Human Centipede-serien. För i och med den tredje filmen syns det alltför tydligt att man har knappt någon budget alls att spela på, och att handlingen, om man nu kan kalla det för handling det filmen har, skrevs på en kafferast medan man satt och skrapade trisslotter för att samla ihop till filmens budget.


För vad får man egentligen? En timmes osannolikt uruselt skådespelande av Dieter Laser, som mest går omkring och skriker och gormar. Suck! Man hinner till och med bli trött på karln! Tyvärr blir det inte mycket bättre, när det äntligen börjar handla om den "mänskliga tusenfotingen". I de tidigare filmerna har man i alla fall gjort det ganska bra, men i den tredje filmen får man knappt se något alls. Okej, det är den längsta samlingen med människor ihopsydda i en enorm tusenfotning, men so what? Detta får man bara se i några minuter. Den enda scenen som man kan känna lite för är när en skurk får pungen avskuren, men liknande scener har man sett i andra och bättre filmer så ingenting chockerande här inte för den som är van vid den här typen av filmer.



Gruvligt överspel från denne skådis, filmen igenom!


   

Hårt arbetande sekreterare. Man ställer sig frågan varför hon inte lämnat in sin avskedsansökan för flera år sedan.



 



Det finns ingen anledning till att se den här filmen överhuvudtaget. Inte ens det faktum att en kvinna som sysslar med porrfilm annars, Bree Olsen, finns med som sexig sekreterare gör att man ska plåga sig igenom det här eländet till film.


Nej jag kommer om och om igen till samma slutsats att regissören till samtliga filmer, Tom Six, avslutar sin sjuka filmserie med ett enda långt skämt. "Haha", Nelson från Simpsons-skratt, " jag fick er att titta på två filmer som egentligen är värdelösa, nu lämnar jag er med en tredje som verkligen är totalt värdelös bara för att ni ska förstå att ni har kastat bort er tid medan jag har fått mig ett namn i filmhistorien, inte smickrande kanske men ändå" måste Tom Six ha tänkt medan man filmade det här eländet.


Helt klart en av årets sämsta filmer. Se den inte.






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards