Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av theotherside - 10 augusti 2012 23:45

Ingen sådan där omedelbar reaktion från min sida liknande den att " den här filmen måste jag bara se", men lite intresserad blev jag framför allt på grund av användningen av Steampunk i det här sammanhanget... Vad fan kan det betyda? Trailern gav inget svar på den frågan direkt, men å andra sidan ser det här ut att kunna vara tillräckligt underhållande ändå så den här blir det nog att ta sig en titt på vid något tillfälle...










Av theotherside - 10 augusti 2012 23:00

Att "nya Aktuellt" är en korsbefruktning av engelska nyhetssändningar som CNN och BCC och "svenska nyhetsprogram" som slagit fel och blivit en ohyggligt vanskapts hybrid har förmodligen få gått miste om och klagomålen har varit många och det är inte bara tittare som klagat utan även SVT:s medarbetare. Och med all rätt, för när till och med TV4:s nyheter vid 22.00-tiden känns angelägnare och proffsigare, så är det något som är riktigt fel. Man accepterar till och med den irriterande reklampausen fyran kör med efter att ha avhandlat kanske två nyhetsinslag, men hellre det än att titta på eländet som SVT har släppt fram i ljuset.

Nu ska man tydligen göra fler förändringar, och av dem jag har läst om som ska förbättras så ser jag inget ljus i tunneln... Ska man verkligen utöka Kulturnyheterna- men behålla den fasansfulla designen i studion, och ska de verkligen behålla två programledare som inte bara ska presentera nyheterna utan dessutom ha lite "småroligt mellansnack" innan de lämnar över till någon annan? Jag är inte säker på att de föreslagna förändringarna innebär en kurs mot bättring, jag är snarare övertygad om att om det här får fortsätta lär Aktuellt inte kunna kalla sig för Sveriges största nyhetsprogram speciellt länge till. Ja, snart tittar man väl bara på SVT på julafton då Kalle Anka visar sig, för där har de en passande figur för de flesta program de visar.


Och för att fortsätta klagosången en stund till- det är konstigt att det inte verkar vara fler som reagerar på hur ofta man i Aktuellt får be om ursäkt för "att texten i inslaget föll bort". Det är mer eller mindre i varje inslag och i vilken sändning som helst. Om text-felet finns med i sändningen 18.00 kan man ge sig fan på att samma misstag är med i den senare sändningen... Finns inte en enda redigerare kvar i TV-huset efter det att klockan har slagit 17.00?






http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/svt-gor-om-aktuellt-pa-nytt







 

Av theotherside - 10 augusti 2012 22:15

Det här såg ju inte så dumt ut, faktiskt. Jag vet inte riktigt vad det är med trailern men jag blir riktigt sugen på att se filmen, så den har gjort "sitt jobb". Skapat intresse, lite förväntningar, lite frågetecken omkring vad det är som egentligen sker och vad som kommer att hända med de inblandade. Perfekt, såhär ska man göra en trailer för en skräckfilm som ger fingret åt tortyrporr och blodskvättar och som satsar på att etablera en krypande stämning på en gång.


Extra plus förstås för att min favorit Malcolm McDowell finns med och att regissören råkar vara regissören David Cronenbergs son ( tror jag i alla fall?). Det här kan bli något riktigt sevärt, hoppas kan man ju i alla fall alltid...












Av theotherside - 10 augusti 2012 21:30

Det har varit ganska tyst ett bra tag om eventuellt en fjärde film med Austin Powers, men nu har lite ny information om den eventuella filmen kommit och den hade kanske inte så mycket att säga egentligen... mer än att regissören och Mike Myers pratar om handlingen till den fjärde filmen eller eventuellt en spinoff med karaktären Dr Evil i huvudrollen. Hm, jag är inte direkt sugen på en hel film med Evil, jag tycker han fungerar som bäst som bikaraktär till Powers.

Men om det nu blir någon fjärde Powers-film, vill jag gärna se att de kommer med något nytt och inte bara kör på i samma utnötta hjulspår. Den tredje filmen är den i mitt tycke sämsta och jag vill inte se ytterligare en film som kör på i samma stil. Men vi får väl se vad som händer;P



http://www.moviezine.se/artikel/10987-jay-roach-jobbar-paring-austin-powers-4







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards