Alla inlägg den 4 januari 2018

Av theotherside - 4 januari 2018 02:00

Den här filmen är kanske det galnaste jag har sett på väldigt länge! Jag är fortfarande tämligen förvirrad över vad filmen egentligen handlade om, allt förklaras inte på något sätt och kanske är det lika bra också. The Night of the virgin  är en blandning av drama och, som det skulle visa sig närmare slutet, splatterfilm! 

Första timmen av filmen är jävligt plågsamt tråkig och det är flera gånger som jag tänker ge upp och stänga av, men samtidigt fanns där någonting som gjorde att en liten, liten del av mig ville se vad filmen hade att erbjuda om man bara tålmodigt hänge med i all den galenskap som man får bevittna.

Det visade sig att det var väl värt väntan, för sista halvan av filmen är rejält jävla skruvad och jag tror aldrig jag någonsin tidigare har sett så mycket kroppsvätskor och blod samtidigt och under en så kort tid.... 


Däremot vet jag inte riktigt vad jag tycker om filmen. The Night of the virgin var en riktigt konstig, i långa stunder extremt tråkig film och sedan ja, sedan blir det som en härlig monstersplatter av alltsammans för att därefter rinna ut i ett tämligen tråkigt slut. Jag vet inte om det beror på att filmen är spansk, om man möjligtvis hade sett med annorlunda blick på alltsammans om det hade varit en "vanlig" amerikansk film, men ingen i USA skulle alls få möjlighet att göra en liknande film och det är skönt att se någonting annat än en amerikansk rulle ibland. Man får verkligen tänja på gränserna här, och det gillar jag skarpt, och det är väldigt sällan som man annars får se en kuk och fitta i bild, eller en mobil som trycks upp i musen... Ja, det är skönt att se när en filmskapare faktiskt har fria händer till sitt förfogande. 


              



Ja, vad ska man egentligen säga? Se den här filmen om man känner för att se något annorlunda, och så med en rätt så härlig ( kanske fel ord i det här sammanhanget) vändning i sista akten men som helt klart gjorde det mödan värt för mig att genomlida de första femtio minuterna. 


The Night of The Virgin blev verkligen en film som splittrade mig lite. Jag hade föreställt mig att filmen skulle vara mycket mer komisk, att den skulle vara lite mer åt skräckhållet samtidigt som jag blev rätt så positivt överraskad halvvägs in i alltsammans samtidigt som jag också känner att jag förmodligen aldrig någonsin kommer att se om filmen igen, möjligtvis snabbspola mig igenom den vid något tillfälle för att spana in vissa highlights. 

Men att det var en annorlunda film, det går i alla fall inte att säga emot.  Till sist visade det sig helt klart värt det att ta sig en titt. 




 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards