Direktlänk till inlägg 5 november 2017

Escape room

Av theotherside - 5 november 2017 22:45

Jag gillade på förhand idéen om ett Escape room-lek som går överstyr och att allt förvandlas från låtsas till dödligt allvar, men vad jag däremot inte riktigt hade räknat med var att det skulle finnas med en demon i den här filmen... Hmm! Dessutom får demonen en riktigt klassisk, men ändå löjlig, introduktion där man ska förstå att demonen ligger gömd i en låda formad till en dödskalle. Det blir en riktigt dåligt placerad premiss efter det att de fyra huvudpersonerna har blivit inlåsta i rummet. Jag kan tänka mig att lägga en femtiolapp i att gissa att väldigt många missar det här med den demoniska besattheten av "mördaren"... 


I alla fall var Escape room en intressant idé men dessvärre inte särskilt mycket mer. Som sagt, det där med demonen köper jag inte, och sedan blir det inte särskilt intressant att följa fyra karaktärers alltmer desperata jakt efter ledtrådar för att ta sig ur det låsta rummet, i och med att jag inte brydde mig särskilt mycket om de här filurerna. Det är inte heller direkt Oscarsvinnande skådespeleri vi snackar om här, och de inblandade har inte speciellt mycket mer att göra än att snyftgråta precis hela tiden, se rädda ut och att försöka lösa pusslet. 

Det blir lite småtråkigt emellanåt. Jag menar, vi har här fyra karaktärer inlåsta i ett rum tillsammans med en fastkedjad mördare som närmar sig karaktärerna mer och mer ju längre tid som går, men problemet för min del blir att det är få karaktärer inblandade och att mördaren är fastlåst hela tiden. 




         



Det som i alla fall var lite småroligt med Escape room var de två killarna som är skräckfantaster, och de ger då oss skräckfilmstittare lite härligt halloween-godis när de börjar snacka om skräckfilmer och huruvida Mike Myers gråter eller inte gråter i Halloween 5! Den aspekten av filmen hade gärna fått vara med ännu mer;P 


Men det var det enda positiva, och jag stör mig en del på den här demonen som jag skulle vilja veta mer om. Kanske får man det också då filmen har ett väldigt öppet slut och det brukar innebära i sådana här skräcksammanhang att man inte kan utesluta att vi snart får se en Escape room 2... 





 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards