Direktlänk till inlägg 29 augusti 2017

Temple- Trailer

Av theotherside - 29 augusti 2017 23:45

Ingenting som ger skyhöga förväntningar för min del i alla fall- det räcker med att man försöker sälja in filmen med "from the producer of The Ring-trilogy", vilket snarast är att betrakta som ett varningsmärke så gott som något. Men lagom inför mysandet inför Halloween kanske Temple kan fungera hyggligt som en liten aptitretare möjligtvis... Eller så inte.  Den som lever får se. 


Men nu närmar det sig sannerligen för premiären av remaken IT, september anländer på fredag och efter det så är det nedräkning på fullaste allvar!!!! 

IT har redan kallats för årets bästa film ( möjligtvis ska man ta det med en nya salt ty det låter alltid på samma vis från de lyckliga, första jävlarna som får se en film) och dessutom gör filmen clownyrket väldigt svårt att utöva(!). 

Är egentligen löjliga förväntningar på denna jävla film, men någon film ska väl också lyckas med konsten att göra så gott som nästan alla nöjda. Hoppas man, på, fortfarande.... 

Det enda som stör mig är utseendet på Pennywise... Visserligen är jag uppvuxen med originalfilmen, men jag trodde ändå inte att det skulle spela någon större roll. Men det är något som inte känns helt hundraprocentigt med Bill Skallsgårds kostym och sminkning. Nåja, det är kanske ingenting man tänker på medan man ser filmen, för att den trollbinder en tillräckligt mycket. En remake ska ju tillföra någonting nytt och jag hoppas verkligen att de har gjort det rätt här. 


 



Temple var det, ja. Kan sträcka mig till att jag förmodligen kommer att ta mig en titt på den filmen också, men med betydligt lägre ställda förväntningar. Men, å andra sidan, årets överraskning inom skräcksammanhang har inte presenterat sig ännu. Tveksamt om det är Temple som står för det, men man ska aldrig säga aldrig. 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards