Alla inlägg den 6 augusti 2017

Av theotherside - 6 augusti 2017 23:45

Jag råkade mer eller mindre snubbla över den här filmen och hade glömt bort att jag överhuvudtaget hade den och såhär i efterhand förstår jag inte riktigt varför jag inte har tagit mig en titt på Brick Mansion långt tidigare.  Det här var lördagskvällsunderhållning som funkade, faktiskt. Hjärndöd handling förvisso, men ett jävlar anamma-tempo och knappt en lugn stund och hyggligt snyggt iscensatta fightsekvenser och stunts som man i och för sig sett göras flera gånger tidigare men det är lika fullt lika jävla underhållande ändå att se på igen. 


Det enda som jag egentligen tyckte var lite tråkigt var att det blev en aning för sötsliskigt mot slutet, då de som tidigare var superjättejättedumma "förvandlas" och att Detroit återigen får agera stad som förfaller och där brottsligheten skenar (jag undrar för vilken gång i ordningen? Borde göras en avhandling om hur ofta just Detroit är den stad som alltid förfaller). 



           


Tragiskt att Paul Walker gick bort, han funkade ju bra i sådana här filmer som en något stiligare Jason Statham-version och som kunde erbjuda en hygglig actionrulle som man bara knude njuta utav och slå av hjärnan medan det pågår. 


Helt klart godkänt, Brick Mansion underhöll mig för stunden, varken mer eller mindre. 







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards