Alla inlägg den 29 april 2017

Av theotherside - 29 april 2017 03:00

Jag kände inte för något komplicerat såhär på fredagsnatten så det fick bli lite hederlig animation. Och för att försöka öka peppen något inför premiären av storfilmen Justice Leauge, typ. Men kanske framför allt för att jag vill se allt som innehåller Batman och glädjande nog är Batman med en hel del i den här filmen medan Stålis och de andra bara dyker upp vid några få tillfällen och för mig räcker det gott så. 

Lite roligt var det också att få se Constantine, en karaktär som jag inte sett eller läst något om/med sedan jag en gång i tiden av oklar anledning såg filmen Constantine. Det var också roligt att Swamp Thing fick vara med och visa upp sig, en karaktär som jag nästan inte vet någonting alls om men man får en snabb lektion i vad han är och vilken bakgrundshistoria den här karaktären har. 


Animationen får klart godkänt även om det här inte är någon film som direkt är påkostad, vilket så klart inte är meningen heller. Lite roligt med ett annat perspektiv jämfört med vad jag är van vid i alla fall, men det blir lite för mycket av det magiska och det blir till slut ganska tröttsamt. 


               


Stort plus för att det förekommer både svärdomar och lite blod, och att inledningen av det hela hade kunnat passa in i en skräckfilm! Mmm mer sådant i animering, absolut. Dark i titeln ger verkligen skäl för att finnas med, även om det ju i det här fallet handlar om tecknat, men i alla fall. 


       

Jag älskar de tillfällen då man får smakprov på den torra, underfundiga humor som Batman har. Jag begriper inte varför han inte får ha denna humor i de senaste spelfilmerna. Nej mer humor från Batman till folket, säger jag. Samtidigt som han förstås inte ska bli någon clown igen på något sätt. Näh ännu mera mörker och så får Batman säga något satiriskt vid rätt valt tillfälle. 


Godkänd underhållning för stunden! Helt klart värd en titt om man har tråkigt eller bara känner för att ladda upp lite inför det som komma skall på bio senare i år. 





 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards