Alla inlägg den 23 april 2017

Av theotherside - 23 april 2017 23:45

The Purge tuffar vidare med den tredje installationen, i en filmserie som egentligen lämnat skräck elementet från den första filmen och som numera sedan den andra filmen blivit betydligt mer action! Och ingenting fel med det egentligen då jag definitivt tycker att den andra filmen var betydligt mer underhållande jämfört med vad den första filmen var. 


Men nu börjar vi kunna konceptet, vi vet premisserna, och det räcker inte med att slänga in i stort sett en ny detalj i Election Year för att det ska kännas som någonting annat än en förlängning av den andra filmen. Det är lite förunderligt att det fram tills denna gång inte funnits någon politiker som kritiserat "rensningen", men en modig kvinna med traumatiska upplevelser från ett år av Purge, gör sig till språkrör för att denna årliga tradition skall tas bort- och därmed garanterar hon sig att skaffa sig många mäktiga fiender. 


Nja den bestående känslan är att det här har man sett redan. Det finns ingenting som sticker ut tillräckligt mycket för att man ska komma ihåg denna film någon längre stund efter att man har sett den. 



                   



Lite saknade jag känslan av riktigt kaos från gatorna, och en riktig känsla av fara för huvudpersonerna eftersom det blir att de är jagade mest hela tiden av mäktiga personer och en särskild specialkommandogrupp. 


Men visst Purge Election Year tuggar på hyggligt och det blir aldrig direkt ointressant på något sätt. Det känns bara såå välbekant allting, att man redan sett ungefär samma sak från den förra filmen och det finns ingenting alls som känns nyskapande eller nytänkande. 


Jag börjar tvivla på den kommande The Purge-tvserien som är på gång... En serie med det här borde fungera, men har man absolut ingenting nytt att berätta så kommer serien bara att tittas på av dem som är hardcore-fans, och det kommer aldrig att räcka för särskilt många säsonger. 


Nej nu räcker det med The Purge-filmer, tack. Jag är belåten, tre filmer som funkar bra att titta på men som man sedan glömmer bort ganska snabbt. 




 

Av theotherside - 23 april 2017 04:15

Filmens titel, From a House on Willow Street, gjorde att jag trodde att det här skulle handla om en sedvanlig historia om ett hus som är hemsökt men det visade sig överraskande inte vara på det viset. Ibland är det faktiskt bra att inte känna till alltför mycket om en film innan man tar sig en titt på den, en knäpp på nästippen åt mig själv förvisso men framför allt är det en känga åt att trailers till alla filmer har en dålig vana utav att visa alldeles för mycket. 


Den här filmen visade sig vara en ganska nice mirsch marsch av flera olika saker, där hemsökt hus bara var en av flera andra komponenter och det gjorde att jag fann det hela mycket intressant och man fortsatte titta för att få veta vad det var som egentligen pågick. 


Men allteftersom bilden klarnar så kan jag ändock i slutändan konstatera att From a House on Willow Street inte erbjuder någonting direkt nytt, tyvärr. Det började med ett tämligen dåligt anslag, som senare får betydelse för filmens ganska svaga final men som jag tycker hade behövt förklaras betydligt bättre. Sedan finns det alldeles för många av nutidens mest älskade medel i en skräckfilm, jump scare-scener som tyvärr inte gör sitt jobb för undertecknad när man kan lukta sig till dem på mils avstånd innan de inträffar. Ingenting nytt under solen... 


 

Om jag någonsin startar ett produktionsbolag så ska den loggan vara lika cool som denna är;P



                 

Men oj vad det ska gapas mycket hela tiden!



 



Ganska okej film ändå, den lyckades med att hålla mitt intresse vid liv nästan hela vägen, och känns lite tråkigt bara att finalen och inledningen av filmen är rätt så dåligt genomförda och särskilt slutet var lite för "gulligt" för min smak. Helt okej underhållning däremellan i alla fall. 




 

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards