Alla inlägg den 16 april 2017

Av theotherside - 16 april 2017 02:30

                                                                                  Vilken besvikelse!


Efter att ha sett två trailer som triggade igång mig så måste jag tyvärr konstatera att den här filmen var en enda lång besvikelse från början till slut. Det är uppenbart att Rob Zombie inte platsar som regissör utan borde syssla med det han kan bättre nämligen musik och "soundtrack". Zombie hade bara tre filmer i sig som på sin tid blev omtalade och då tänker jag framför allt på House of 10000 Corpes, The Devils rejected och så remaken av Halloween som visserligen var onödig men som ändå var en film som på ett bra sätt fyllde ut originalfilmen. 


31 hamnar närmast Devils rejected och den här filmen saknar inte goda idéer men det är så jävla tråkigt att utförandet inte alls håller klassen- skakig, nervig kamera där man knappt ser vad fan som händer och så något som jag trodde att jag aldrig skulle se i en modern film någonsin igen- stillbilder!!!! Vad... I... Hela....Helvete dude... 


Sedan blir det ett rejält problem när man inte bryr sig överhuvudtaget om karaktärerna, som efter en inledande "presentation", eller vad man nu ska kalla det för, omedelbart hamnar mitt i en mardröm och det finns liksom ingen alls som man hejar på och som man vill att det ska gå bra för eftersom mer eller mindre alla är skithögar. 

Inte ens Malcolm McDowell lyser upp i eländet,  som ändå brukar vara en stabil skådis som åtminstone kan vara jävligt underhållande emellanåt men inte i den här filmen. 


Nej premissen: " Fem nöjesfältsarbetare kidnappas och tvingas därefter medverka i ett sadistiskt spel. Målet? Att överleva tolv timmar mot ett gäng illvilliga clowner." är bättre än vad filmen är och man kan lugnt nöja sig med att se trailers för 31 istället för det räcker med det. 

 

 

 

                   

 

 

Nej det verkade lovande på förhand och verkade kunna bli en rolig, sjuk, twistad film men det blev ingenting med det. Enda positiva jag tar med mig efter att filmen tagit slut är att man fick se några riktigt sjuka mördare, men inte ens de kommer att stanna kvar i minnet under någon längre stund. 

 

Äh det här var bara skit och fullständigt slöseri med tid. Over and out captain! 

 

 

 

 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards