Alla inlägg den 15 april 2017

Av theotherside - 15 april 2017 05:00

Det var svårt att bli lika exalterad som när teasern till Force Awakens anlände mest på grund av att jag är lite besviken på den filmen, men jag hoppas och tror att Last Jedi kommer att vara betydligt mycket bättre och det mesta pekar på det. 


Jag hoppas att det är mycket mer av Luke Skywalker i den nya filmen, och att man får veta mer om vad han har haft för sig sedan sist, och att det blir en fördjupning av alla andra karaktärer.  Samtidigt känns det inte alls som att jag bryr mig nämnvärt om det nya persongalleriet, tyvärr. 










 

Enormt snygg teaser- poster, wow!

 

 

 

 

 


https://www.moviezine.se/nyheter/star-wars-celebration-the-last-jedi

 

 





Av theotherside - 15 april 2017 04:00

Jaha... 

En hommage till John Carpenter och särskilt The Thing, lite mer "praktiska" effekter än vad många är vana vid nu för tiden, vilket är bra och härligt att se och det som gör att man faktiskt hittar någonting som man tycker om med den här filmen. 

Sedan blir det tyvärr inte så mycket mer än det....

Handlingen? Ja, vad ska man säga om den egentligen? Lite småkul i början, sedan börjar man fundera alltmer vad fan det här handlar om, och filmen levererar inget direkt svar heller. 


Alltid trevligt med en monsterfilm, som det finns alltför lite utav. Jag vill gärna se lite fler monsterfilmer, och gärna också sådana som på ett subtilt och fint sätt hyllar de filmer som kom under framför allt 80-talet. Men billiga effekter är vi inte vana vid längre, vi vill se "monstret" och ibland känns det som att man inte får se monstret tillräckligt mycket pengar i The Void helt enkelt för att filmen inte hade tillräcligt med pengar för något sådant. 


Sedan blir det inte bättre utav att filmen lider av genomuselt, tråkigt, stelt skådespeleri från alla inblandade, att man inte lyckas med att skapa något intresse omkring karaktärerna och att inte särskilt mycket förklaras. Jag tänker framför allt på slutet som var först och främst jävligt onödigt och sedan lämnade massor med frågor obesvarade och det känns mest som att man har sett filmen i onödan. 



                   


Det enda som var bra med The Void var att det syns att man använder sig av praktiska effekter så mycket som möjligt, och att man tydligt inspirerats av The Thing och andra monsterfilmer som var populärt tidigare. 


Men varför en så onödigt oinspirerad och tråkig och överarbetad handling när man istället hade kunnat göra en rak och enkel monsterfilm? Ett val som jag definitivt inte begriper, och känner att det förstörde en film som ändå hade kunnat vara smårolig att titta på istället för att man efter ungefär halva mest kände att man ville stänga av, att man inte brydde sig om någonting och bara ville att filmen skulle ta slut. 


Nej det här var verkligen inte alls vad jag hade förväntat mig efter att kollat på trailern. Tyvärr en stor besvikelse för min del! 




 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards