Alla inlägg den 2 april 2017

Av theotherside - 2 april 2017 23:45

Ja, man får lyfta på hatten och tacka Universal för att man väljer det säkra kortet med att visa i princip hela jävla filmen i trailer nummer två. Bra jobbat där, då slipper man ju slösa bort en biobiljett på en film som med ganska stor säkerhet kommer att floppa, om det inte vore för att man hade lyckats locka till sig hyggligt stora skådisnamn till detta spektakel. 


I början av sådana här trailers bord det fan i mej bli standard att man utfärdar spoiler-varningar om man tänkt visa hela filmen!!! Inte för att jag ens är måttligt nyfiken på en ny Mumie-film som satsar på action istället för att ens försöka vara skräck, men ändå. Det här Kalle Anka-äventyret får gärna andra titta på men dra inte in mig i eländet. Tack och lov, väljer jag helt på egen hand om jag vill se en film eller inte och denna Mumie- inkranation får dessvärre inte alls mitt stöd. 


Om man vill se en Mumie-film med härlig matiné-känsla, så kan man med fördel njuta av den första filmen med Brendan Fraser istället. Inte för att den heller lade stor tonvikt vid skräck direkt, men den hade i alla fall gott humör och en stor dos välbehövlig humor mitt i all tramsighet. 


Den nya Mumien verkar sakna precis allt. Jag hoppas på en monumental flopp så att ingen av de andra "monsterfilmerna" som Universal planerar att producera framöver blir verklighet. 


Men som vanligt är det väl bara önskedrömmar från min sida, och Mumien spelar väl in en betryggande andel dollars så alla filmer som ligger i Universals pipline förverkligas. Åh, det vore den ultimata mardrömmen, det. Värre än vad vi någonsin kan föreställa oss... Ja, förutom en prequal till Twilight eller en prequal prequal till Fifty shades of Grey där vi får följa den spännande utvecklingen av Christian Greys spermie och hur han dominerade över alla de andra spermierna... Det ska börjas i tid minsann! 







Av theotherside - 2 april 2017 22:00

Ja, vill man se en prequal till hur AnnaBelle skapades och vad dockfan är ute efter egentligen? Mja är väl inte direkt så nyfiken alls utan tyckte att det räckte gott och väl med att den jävla dockan härjade i The Conjuring och i sin alldeles egna lilla film. Men nu skall det allstå berättas hur det kommer sig att en docka är besatt och vad den besatta dockan har för mission. Späääää-nnande, eller nja inte direkt. 

Trailern erbjuder i sedvanlig tråkig ordning massor med jump scare-scener som knappast gör att man ens rycker till om man sett skräckfilm de senaste tjugotre åren. Stabila Liam Neeson blev väl hitlurad för att få göra något utöver det fack av att spela träig actionfigur som räddar döttrar och fruar från allehanda skurkar och samtidigt fått visa att gamla snubbar minsann kan sparka röv så gott som någon annan, så det så! 


Svenske regissören, som av någon för mig outgrundlig anledning fick till en hit med sömnpillret Lights out förra sommaren, David F. Sandberg står ansvarig för denna fortsatta historia om och med en docka som inte ens skrämmer Chucky en stormig höstkväll. Återstår att se om någonting nytt alls erbjuds i den här filmen eller om allting är precis som det brukar vara.  Utan att underdriva, så har jag väldigt lite förhoppningar ( om ens några egentligen) på denna film... 

 

 

 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards