Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Bernard och Bianca i Australien

Av theotherside - 12 februari 2017 23:30

Det blev att mysa tillsammans med sötnos med denna klassiker från Disneys stall med filmer när de fortfarande var sevärda. Bernard och Bianca i Australien väckte lite minnen till liv och jag kan inte minnas att jag sett den sedan jag såg den för första gången när man gick på fritids, så det var ett litet kärt återseende om inte annat. Jag hade vaga minnen av örnen, och skurken men inte något minne alls av skurkens varan-anhängare som hade ett riktigt mesigt namn och inte heller kommer jag ihåg mycket av alla de djur som fanns med i filmen. Det som slog en var hur "bra" tecknat det var på den här tiden, vi snackar ju trots allt om en film som hade premiär 1990. Miljöerna är lite statiska jämfört med vad de är nu för tiden men då ska man samtidigt jämföra med att på nittio-talet fanns det inga möjligheter till att använda datorer utan precis allt är handmålat och gjort för hand, något som man verkligen saknar. 


Annars var det sedvanligt Disneyanskt, med ett undantag- karaktärerna brister inte ut i något sångnummer! Bernard och Bianca i Australien är tämligen rak och enkel som film, berättelsen tar oss från punkt a till b utan nämnvärda krusiduller och som vanligt finns det med en uppsjö med lustiga karaktärer som ska göra speltiden roligare mellan de mer spännande inslagen. Det känns dock som att den här är mindre påkostad ibland, det är ju trots allt en uppföljare till en tidigare film med Bernard och Bianca, och denna glöms nog ganska snabbt bort i och med att Disney hade en riktigt fin storhetstid inom tidsintervallet när den här kom som började med Den lilla sjöjungfrun och avslutades omkring Lejonkungen


               


Den här filmen är verkligen inget utav Disneys stora mästerverk, men fungerade förvånansvärt bra att se om igen ändå med tanke på hur lång tid som har förflutit sedan man såg den sist. Lite smårolig var den mellan varven men ingenting som direkt lämnar några bestående minnen efter att man sett den. Kanske dröjer det lika länge igen innan man ser om filmen, men vad gör det för det skulle vara minst lika roligt att se den igen om, låt oss säga, tjugo år från nu! 




 




Nostalgisk trailer 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards