Direktlänk till inlägg 25 september 2016

The Nice Guys

Av theotherside - 25 september 2016 23:45

1970-talet är perfekt återskapat in i minsta detalj, alltifrån hiskeliga kläder till stora frisyrer till än mer stora mustacher och mitt i alltsammans ska man alltså köpa att framför allt Russell Crowe hör hemma här medan kollegan Ryan Gossling passar bättre men det här var i alla fall den vanliga blandningen av tuff hård snut som möter en schysstare kollega som dessutom inte tycker om blod! Känns bekant, nämligen.... 


Men man lyckas med att sätta stämningen direkt i alla fall och 70-talet känns betydligt mer befriande än Herrens år 2016. Det var också skönt på ett bra sätt att nakna bröst visades tämligen omgående, att se Gosslings karaktär röka i nästan varenda scen han medverkar i vilket väl knappt har hänt på film sedan slutet av 90-talet. 


Jag hade inga stora förväntningar på den här filmen egentligen, snarare mer åt att jag inte hade tänkt att se The Nice Guys överhuvudtaget. Men filmen överraskade lite faktiskt, och visade sig vara såpass underhållande att den passade utmärkt som lagom underhållning när man kommer sig hem och inte direkt vet vad man ska titta på. 



                   



Nåja sämre filmer än denna har man ju definitvt sett genom åren men samtidigt tycker jag inte att humorn kommer till sin rätt alla gånger utan det kändes som att man kunde ha hoppat över många av skämten och satsat renodlat på en hederlig actionfilm gjord på gammal hederligt vis. 


Men det här var i alla fall tillräckligt underhållande för stunden i alla fall. Jag hoppas bara på att det inte blir någon skitnödig uppföljare, som slutet kanske lite väl mycket hintade om att det kan bli. 




 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards