Alla inlägg den 17 juli 2016

Av theotherside - 17 juli 2016 23:45

Jag vet inte riktigt med vilka förväntningar jag hade när jag började se filmen men en lovande trailer hade i alla fall gjort att jag hade förväntat mig något som i alla fall kunde låtsas vara nyskapande- detta med första person-perspektiv som är så vanligt förekommande i spelsammanhang. Och just spel kändes det som att man bevittnade, att man kollade på någon som spelade i något klipp på Youtube och flera gånger ryckte det till för att man ville kontrollera huvudpersonen Henry! 

Men Hardcore Henry blev riktigt tröttsam i slutändan. Det hade räckt gott och väl med kanske tjugo minuter i det här formatet, då hade man varit tvungen att slipa på storyn ( som knappt ens fanns ändå) och kanske bara visat några få spektakulära actionsekvenser ( de mesta kändes datoranimerade och det mesta har vi sett tidigare). 


Som mest kändes det här som en c-version av Crank men utan huvudpersonen Jason Stathams karisma. Henry säger inte ett enda ord i hela filmen, och vi vet aldrig riktigt vem fan Henry är. Ska vi verkligen heja på honom eller inte? Om det någonsin kommer en film till i det här formatet, så tycker jag att man gör bäst i att berätta lite mer om vem denne Henry är. 


Det är i alla fall full fart från början till slut, så man hinner aldrig bli uttråkad ( förutom att allting känns som en upprepning hela tiden: Henry träffar någon som ska hjälpa honom, hen blir dödad och på det viset fortsätter det så pass mycket att det faktiskt blir tjatigt). 


                     



Nej Hardcore Henry blir mest av allt uttjatad och ganska tråkig i slutändan. Historien gör mig inte engagerad, att se allt ur first person-perspektiv gör att det mest av allt blir ganska rörigt och man bryr sig helt enkelt inte om någonting alls medan filmen pågår. Det finns ett flertal luckor också som man kommer att tänka på när filmen tar slut. 


Usch det här var ett riktigt sömnpiller. 




 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards