Alla inlägg den 3 juli 2016

Av theotherside - 3 juli 2016 23:45






       



Sedan Bio3an gjorde en stor makeover så har det faktiskt blivit riktigt trevligt på den lokala biografen. Inte minst de här filmrelaterade prylarna gjorde att jag stannade upp för en sekund eller två. Också lokalen där man sitter och väntar tills dess att filmen börjar har fått sig en ordentlig uppfräschning, faktiskt. Det är bara synd att den inte är öppen lika frekvent som sin föregångare! 


Av theotherside - 3 juli 2016 04:00

Ja, vad ska man säga egentligen? Det här var inte direkt så bra som jag ändå aldrig hade trott att filmen skulle vara, och jag begriper fortfarande inte hur det kommer sig att alldeles för mycket redan avslöjades i alla trailers som släpptes innan filmen hade premiär? 

Sedan förstår inte jag såhär i efterhand anledningen till varför Ben Affleck har hyllats så mycket som Batman. Okej, han gör bra ifrån sig och han är tränad inför rollen som knappt någon annan tidigare varit men jag antar att den stora chocken för de flesta har varit det faktum att Batman gladeligen tar livet av skurkarna nästan hela tiden. Det är i och för sig inte så konstigt; hans regel om att inte döda är gammal, men en gång i tiden så hade faktiskt Läderlappen pistol. Och vidare, så gäller regeln framför allt för oskyldiga, och inte skurkar! 

Nåja rätt eller fel, men vad som stör mig mest är väl kanske att man utlovade att man skulle få se Batman slåss på ett helt annat sätt jämfört med tidigare. Och det får man göra till viss del, men kanske inte på det sätt som jag hade trott på förhand. Ändock så gillar jag den här nya badass- Batman! Gärna mer av det framöver. 


Superman är Superman och han var precis lika tråkig som han var i Man of Steel. Jag menar kom igen, hur gör man en kille intressant som egentligen inte går att skada på något sätt? Okej här försöker man verkligen göra det spännande genom att Stålis blir falskt anklagad till höger och vänster för diverse saker och att hans moraliska kompass inte är så utvecklad och färdig som vi har sett i andra filmsammanhang. Men ändå... Snark, så tråkig Stålmannen är egentligen. 


     


Jessie Eisenberg som Luthor måste ha varit menat som ett skämt. På något annat vis kan jag inte förstå hans ständigt överspelande hela tiden, och varför man inte alls får någon som helst förklaring till Luthers agerande. Det här måste alla gånger vara den blekaste och tråkigaste Luthor som funnits med i någon Superman-film...  Nej karaktären som Eisenberg borde ha spelat är ju The Riddler för tusan! Där hade han ju varit klockren. 


Och den sista timmen eller så var bara tråkig, dum, töntig cgi-porr som jag misstänker knappast gör någon glad förutom de som växer upp med den skiten i varenda film nu för tiden. 


Och kom igen titeln och allt omkring byggde upp för en fight mellan Batman och Superman men själva fighten var avklarad inom fem, åtta minuter och blev aldrig särskilt intressant eller spännande. I och för sig mest på grund av att alla jävla trailers redan hade visat hur den här fighten förmodligen skulle sluta! 


Nåja sammanfattningsvis kan jag väl säga att jag var ganska nöjd med inledningen av filmen och sedan ganska missnöjd mot slutet. Det var skönt att ha Batmans bakgrundsstory avklarad snabbt (Why do we fall Bruce? So we can stand up again) men samtidigt hade jag ju faktiskt velat se lite mer av hur Batman blev den han är- men å andra sidan så har det ju förklarats betydligt bättre i Batman Begins så varför ge något nytt blod och liv till en origin-story som i princip alla känner igen redan. 

Jag älskar Batman och han är en av mina favoriter bland alla hjältar som finns, men jag tycker inte riktigt om den version vi får i Batman vs Superman! Det är alldeles för lite mörker omkring karaktären, hans mål förblir ganska oklara (förutom att han inte tycker om Stålmannen och att han ser honom som ett hot mot hela världen). 


Men Wonder Woman var bra! Intressant hur karaktären smyger igenom i stort sett hela filmen innan hon är med och jag ser så smått fram emot hennes egna film framöver. 


Däremot vet jag faktiskt inte om jag ska se fram emot eller inte de kommande filmerna med Justice Leauge. Men däremot ser jag fram emot Batmans kommande solo-film(er) och hoppas få se lite mer av vad som driver karaktären. 




 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards