Alla inlägg den 24 juni 2016

Av theotherside - 24 juni 2016 21:00

Nja det här påminner alldeles för mycket om nästan alla skräckfimer som kommit de senaste tio åren och ingenting av det man får se i trailern gör mig nyfiken på denna origin-story om Quija-brädet och hur det kom sig att det blev så ondskefullt. Lite bättre än första filmen ser det i alla fall ut som, men tyvärr så påminner allting om sådant som man redan har sett flera gånger om. Har man riktigt tråkigt vid något tillfälle så kanske det händer att man tittar på den här uppföljaren men jag tror att man hellre väljer att titta på färg som torkar i tjugofem timmar istället. 







Av theotherside - 24 juni 2016 16:00

Det här var en överraskning som heter duga! Jag visste att det talats om en uppföljare till den här filmen men inte trodde jag att den skulle överglänsa originalet ( i alla fall trailern gör det med råge). Det är knappt att jag kommer ihåg Mechanic, men jag vet att den var i alla fall funktionsduglig actionunderhållning för stunden som lämpade sig alldeles utmärkt en tråkig söndagskväll men knappast något som etsade sig fast någon längre tid i minnet. Och här har vi då tydligen fortsättningen, vars inledande sekvens i trailern vida överglänser vad man fick se i den första filmen och det räcker inte med bara det- allting ser betydligt bättre ut i Resurrection; Statham ser äntligen ut att ha riktigt roligt i huvudrollen igen. Sedan... sötnosen Jessica Alba. I en actionfilm! I en bikini!!!! Bara där ökar ju intresset för att se filmen direkt. 

Och sist men absolut inte minst; Tommy fucking Lee Jones! Visserligen har karlns CV minskat i värde på senare år (tråkigt nog) men att se honom i det här sammanhanget för tankarna tillbaka till svunna Under belägring-tider! 


Ja, Mechanic Resurrection kan ta mej fan bli en riktigt jäkla sevärd uppföljare. Det trodde minsann inte jag, nej. Men den här ska jag definitivt se så fort det finns möjlighet till det. Inte bara för Jessica Albas comeback till något som kan sägas vara intressant och sevärt men också för att Jason Statham gör det han gör bäst, kickar röv och är sådär lagomt härligt jäkla cool! ( Och för att precis allt ser så jäkla mycket bättre ut den här andra omgången än vad det någonsin gjorde i den första filmen). 






 

Welcome back Jessica Alba! 




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards